Osobno i javno

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Izložbom Ivana Ladislava Galete otvorena je ovogodišnja sezona izlaganja u studiju Golo brdo u Rovinjskom Selu. U sklopu izložbe, uz dvadesetak djela ili tocnije intervencija u prostoru umjetnik je predstavio i nekoliko inserata iz filmova Tomislava Gotovca, suradnika i prijatelja umjetnika kojemu je posvetio i jedan kutak izložbe te se podsjetio je kako su krajem šezdesetih i sedamdesetih zajednicki pokušali doznati kako se nositi s umjetnickim cinom, odnosno kako živjeti s tim bez obzira na reakciju struke i publike.

"Svaki od ovih radova ima svoju pricu koji su vezani uz onog koji ih je postavio i one koji dijelom te price znaju, ali nude i mogucnost da svatko sebi isprica ili interpretira postavljeno na svoj nacin", kaže Galeta.



Iz radova je izdvojio fotografije iz automata u Parizu. "25. rujna 1980. bio sam gost centra Georges Pompidou u Parizu i morao sam imati propusnicu s fotografijom te sam se snimio u automatima za snimanje, gdje se snime cetiri fotografije. Buduci da su mi se svidjele snimio sam još cetiri i stavio ih u svoju dokumentaciju da bih nakon izvjesnog broja godina shvatio da se te fotografije raspadaju - da se lice rastace i da jednostavno nestaju.

To me fasciniralo radi toga jer sam inace pobornik prirodnog procesa. U prirodi nema neceg što zauvijek ostaje, zauvijek ostaje jedino proces izmjene. To u umjetnosti predstavlja mali problem jer se nastoji da ona kao takva ostaje za buducnost. Uocivši da nestaje ta slika, dakle prelazi u bijelo te da ce je svjetlo progutati, shvatio sam njezinu vrijednost. Odlucio sam svakim danom kako prolaze dani da taj rad, ta fotografija bude vrjednija za jedan euro.



Od tada, to iznosi oko 10.867 s današnjim danom, sutra 10.868. Dakle ovaj je rad svakim danom skuplji za jedan euro i to sve dok na koncu ne nestane. Ovaj prirodni proces se uklapa u koncepciju mog razmišljanja i pristupa umjetnickom djelu na energetskoj razini, ne na ostavljanje traga kao takvog nego na ono kako je taj trag nastao u kojoj energetskoj koncepciji. Svi su ovi minijaturni radovi negdje na toj razini. Imaju neku prošlu konotaciju, neko iskustvo. Svi se ti elementi dogode u nekom energetskom odnosu i pokušavaju na neki nacin odaslati nekakvu frekvenciju.", veli umjetnik.

Galetina se djela nalaze u muzejima i drugim institucijama diljem svijeta, osvojio je brojne nagrade, a valja istaknuti visoko odlicje Ministarstva kulture i komunikacije Republike Francuske koje mu je uruceno 1999. godine.


Podijeli: Facebook Twiter