U labinskoj Gradskoj galeriji otvorena je samostalna izložba pulskog autora Đanija Celije pod nazivom "Prorezi".
Nakon uvodnih riječi voditeljice Glorie Sellan, koja se obratila prisutnima u ime Gradske galerije, o izloženim fotografijama Đanija Celije pred mnogobrojnom je publikom govorio Mladen Lučić, likovni kritičar i viši muzejski savjetnik Muzeja suvremene umjetnosti Istre.
Asocijacija na Bacona
Ovo nije bilo prvo samostalno predstavljanje Đanija Celije labinskoj publici. Autor se samostalnom izložbom u Labinu predstavio posljednji put 2004., ali ne u ovom izložbenom prostoru koji se na vrlo specifičan i zanimljiv način "stopio" s Đanijevim fotografijama velikog formata.
U Gradskoj je galeriji Celija izložio 17 radova iz ciklusa "Prorezi". Radovi iz ovog ciklusa nisu premijerno izloženi, ali kako i sam autor naglašava, to je ciklus koji je još uvijek u nastajanju i svakom novom izložbom nadopunjuje se novim radovima. Snimajući ženska tijela preko prozirne folije Celija ih specifičnim refleksima svjetla vješto gura u drugi plan, ispod površine koja zbog specifičnosti svjetla ostaje pomalo nedokučivom, a time i mističnom. Atmosfera je tmurna, pomalo bolesna, jer aktovi nisu razigrani kao prije, već se nalaze u svojevrsnom bolnom grču, kao da su snimani poslije psihičkih i fizičkih tortura. Nove Đanijeve fotografije pomalo podsjećaju na slikarstvo Francisa Bacona, jer osim tjelesnih deformacija uzrokovanim teškom i potisnutom atmosferom kompozicije, posjeduju snažan maniristički odmak što rezultira, kao i u Bacona, snažnom sugestivnom emocionalnom imaginacijom. Đani Celija svojim je novim fotografskim ciklusom, ne napuštajući ranije definirane vlastite umjetničke principe, krenuo u nova istraživanja kojima je svoj dosadašnji svijet estetskog hedonizma zamijenio gotovo fantazmagoričnim prizorima. Celija je otvorio vrata novoj umjetničkoj i estetskoj problematici, koja je već u samom početku dojmljivo promišljena i postavljena kao rezultat provedbe jasnih umjetničkih principa.
Nova istraživanja
"U autorovom ciklusu 'Prorezi' također se radi o osobnom umjetničkom eksperimentu u kojem se Đani digitalnom tehnologijom pokušava približiti postulatima analogne fotografije. To se posebno odnosi na korištenje svjetla, koje Celija ne koristi za uobičajenu, analognoj fotografiji svojstvenu igru svjetla i sjene, već mu služi kao sredstvo pomoću kojeg će protagonistima svojih kompozicija pridodati pokret čime postiže sugestivnost svojstvenu istinskim majstorima fotografije. Đani Celija svojim je novim fotografskim ciklusom, ne napuštajući ranije definirane vlastite umjetničke principe, krenuo u nova istraživanja kojima je svoj dosadašnji svijet estetskog hedonizma zamijenio gotovo fantazmagoričnim prizorima. Celija je otvorio vrata novoj umjetničkoj i estetskoj problematici, ali i postavio pitanja o svijetu u kojem živimo, a u kojem smo postali zarobljenici novo ispisanih pravila, gdje unatoč prividnoj dostupnosti informacija, živimo po diktatu moćnika koji s nama putem suvremenih medija upravljaju kako žele", rekao je Mladen Lučić.
Izložba je realizirana uz potporu i suradnju Pučkog otvorenog učilišta, Grada Labina i Istarske županije, a može se pogledati do 7. svibnja, svakodnevno osim nedjelje od 10 do 14 i od 17 do 20 sati.
O autoru
Rođen je u Puli 1977. Fotografijom se počinje baviti 1990., a 1998. diplomirao je na ISFAV-u Istituto Superiore D'arti Visive u Padovi. Specijalizira se u still - life i industrijskoj fotografiji. Do sada je imao 15 samostalnih izložbi, te izlagao je skupno u Italiji, Austriji, Sloveniji i Francuskoj. Član je ULUPUH-a i HDLU-a Istre. Živi i stvara u Puli. (Napisao i snimio Adriano ŠĆULAC)