Nakon godinu dana apeliranja Udruge obitelji osoba stradalih u prometu o tome da je Istra pri samom državnom vrhu po broju poginulih u prometu, Istarska županija je odlucila prihvatiti prijedlog udruge i osnovati Savjet za sigurnost cestovnog prometa.
Predsjednik udruge Nebojša Celica tijekom nedavnog prijema kod župana Ivana Jakovcica upozorio je da Istra zbog prometnih nesreca godišnje ne gubi samo ljudske živote koji su neprocjenjivi, vec uz to ima izmedu 820 milijuna i milijardu kuna materijalnih troškova.
- Cilj je kontrolu sigurnosti cestovnog prometa spustiti s nacionalne na županijski, lokalni nivo, u konacnici sve do mjesnih odbora tako da svaki gradanin može davati prijedloge za izradu operativnih planova u svom gradu, opcini. Naime, gradani najbolje znaju kakva je sigurnost prometa u njihovom kvartu i što se treba uciniti da se ona poboljša, objasnio je Celica.
Prema onome što je receno na sastanku, osnivanje savjeta bit ce predloženo na prvoj sljedecoj županijskoj skupštini, a prva konstituirajuca sjednica savjeta najvjerojatnije ce se održati u svibnju. Po osnivanju ovog savjeta Županija ce preporuciti osnivanje gradskih i opcinskih savjeta.
Na prijedlog udruge na celu savjeta sjedio bi župan jer smatraju da ce to jamciti provedbu programa. Prva sredstva koja ce Županija namijeniti radu savjeta je 10.000 kuna, a u udruzi se nadaju da ce dio uspjeti povuci iz europskih fondova.
U priopcenju iz Kabineta župana isticu da ce Istarska županija na taj nacin biti primjer i model kako organizirati i operacionalizirati sustav za bolju sigurnost cestovnog prometa.
- Cilj je razinu sigurnosti cestovnog prometa podici na razinu zemalja Europske unije do najviših standarda, navodi se u priopcenju.
U razgovoru sa županom predstavnici udruge osvrnuli su se i na donošenje desetogodišnjeg Nacionalnog programa sigurnosti u cestovnom prometu Hrvatske od 2011. do 2020. kojem je cilj, po uzoru na plan Europske unije, prepoloviti broj poginulih u prometu u iducem desetljecu.
Time bi se u 2020. broj žrtava smanjio na 211 osoba, za razliku od 2010. kad je na hrvatskim cestama život izgubilo 426 osoba.
Naglasili su da je u 26 od 27 zemalja EU-a nositelj odgovornosti za sigurnost cestovnog prometa resorno ministarstvo prometa, dok je kod nas to Ministarstvo unutarnjih poslova.
Takvu bi raspodjelu resora trebalo mijenjati, smatraju u udruzi i predlažu da, uz Ministarstvo prometa kao koordinatora, dio odgovornosti preuzme Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta u smislu cjeloživotne edukacije, Ministarstvo zdravstva, osobito u dijelu ustroja sustava službe Hitne pomoci, te Ministarstvo pravosuda koje još nije pronašlo sustavan model za sankcioniranje recidivista prometnih prekršaja i kaznenih djela u prometu.