Osjetilna preklapanja u napuštenom gradu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Kompleks stare pulske bolnice i bivše skladište Istre u Rakovcevoj ulici bili su poprišta prve veceri 2. Festival of Performing Arts - Festivala izvedbenih umjetnosti, u sklopu kojeg ce u tri dana nastupiti 11 skupina sa sveukupno 23 umjetnika iz Pule, Italije, Danske i Španjolske. Glavni cilj FoPA-e je oživljavanje ili stavljanje u novi kontekst zaboravljenih ili napuštenih gradskih prostora, pa su se organizatori, udruge Kulturban i Magine Migrante, za razliku od prošle godine kada se festival odvijao na Katarini i Monumentima, odlucile za sam centar grada i skrivene kutke koje gradani poznaju samo kao mjesta u kojima se gomilaju prašina i smece. Zanimanje za te prostore bilo je ujedno i magnet za publiku, a prvu je vecer 2. FoPA-e pohodilo stotinjak gledatelja.

Ova ekološka potka bila je i glavni pokretac i sredstvo performansa "I will survive" koreografkinja Giorgie Marette i Andree Cavallari iz Milana održanog ispred sv. Mihovila u staroj bolnici. Osnovni materijal koji se u performansu koristi je karton te nekoliko plasticnih boca i LED-svjetla. Prica performansa je jednostavna, ali sama izvedba u kojoj se glavni akteri nikada ne vide zahtijevala je puno truda i koordinacije zbog cega je performans patio od sporog tempa.

Drugi performans veceri "Okolinske sinestezije" talijanske grupe Visionaria poigrao se pojmom sinestezije, dakle preklapanja osjetila kada nam se cini da vidimo ono što cujemo, da možemo mirisati boje ili pak poslušati ono što diramo. Cilj performansa bio je pobuditi ta stanja, no u tome baš i nije bio uspješan. Radnja se odvijala na cetiri lokacije oko sv. Mihovila i bila je podijeljena u cetiri djela - penjanje i spuštanje po bijelim svilenim trakama i putem zvuka i pokreta docarati rad srca, mahniti ples na cisterni kojem prethodi pretrpavanje informacijama, vecera na terasi koju prate glasni zvukovi žvakanja i gutanja te videouradak koji u mahnitoj montaži prikazuje sve lokacije korištene u performansu. Publika je kroz sve te radnje pratila performericu Valeriju Mastropasqua koja je pokušala prenijeti osjecaj nelagode i izgubljenosti u prostoru te gubitak povjerenja u vlastita osjetila.


Podijeli: Facebook Twiter