Oršulić: Svaki dan bi trebao biti bez poginulih osoba

Ilustracija (Foto: Arhiva)
Ilustracija (Foto: Arhiva)

Danas, 21. rujna, u Europi se prvi put obilježava "Europski dan bez poginulih u prometu", projekt EDWARD čiji je inicijator TISPOL - Mreža Prometne policije država Europe, čiji je član i Prometna policija MUP-a Hrvatske. Cilj projekta je, kao što i sam naziv govori, da danas nitko ne pogine u prometu na cestama. Tim povodom razgovarali smo s Markom Oršulićem, policijskim službenikom u Službi za sigurnost cestovnog prometa PU istarske.

- Kako će se na području PU istarske obilježiti "Europski dan bez poginulih u prometu"?

- Europski dan bez poginulih u prometu obilježit ćemo tako što će na cestama biti više policijskih službenika s ciljem da preventivno djeluju na vozače da poštuju prometne propise, a prema onim vozačima koji to ne budu učinili poduzimat će represivne mjere. Pozivamo sve vozače i pješake da se uključe u ovaj projekt, da budu oprezni i da se suzdrže od svjesnog činjenja prekršaja jer se upravo zbog prekršaja i događaju prometne nesreće.

Ovaj dan trebao bi zapravo biti svaki dan. Da je potrebno biti oprezan u prometu i poštivati prometne propise najbolje nam ukazuje broj poginulih osoba na našim cestama. Od početka godine do danas poginulo je 16 osoba, isto kao i lani u istom razdoblju. U posljednjih 10 godina, to jest od 2006. do 2015. na cestama na području PU istarske poginulo je 279 osoba.

- Koji je najčešći uzrok prometnim nesrećama s poginulim osobama ?

- Najviše prometnih nesreća prouzrokuju vozači koji voze brzinom većom od dopuštene, upravljaju vozilom pod utjecajem alkohola, nepropisno pretječu i koji se ne zaustavljaju ispred prometnog znaka "obvezno zaustavljanje". To su prekršaji radi kojih u prometnim nesrećama stradavaju vozači, putnici i pješaci. Često stradavaju oni koji poštuju prometne propise jer postanu žrtve onih koji apsolutno ne mare za sigurnost drugih sudionika u prometu.

- Što policija poduzima da bi prometnih nesreća bilo manje?

- Kako bi prometnih nesreća bilo što manje policija poduzima preventivne i represivne mjere. Educiramo djecu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama, te mlade vozače u auto školama. Jedan vid prevencije koji se pokazao uspješnim jest prisutnost policijskih službenika na cestama na kojima se često događaju prometne nesreće, kao i pojačana prisutnost policajaca tijekom vikenda i pred početak školske godine. Policijski službenik svojom nazočnošću nastoji utjecati na vozače da poštuju prometne propise.

- Represivne mjere koje se provode usmjerene su prema vozačima koji ne poštuju prometne propise. Provode se akcije radi smanjenja brzine, radi isključivanja iz prometa vozača koji voze pod utjecajem alkohola, bez položenog vozačkog ispita ili za vrijeme kada mu je vozačka oduzeta, radi sprečavanja uporabe mobitela za vrijeme vožnje te radi ne korištenje sigurnosnog pojasa.

- Koje su crne točke na prometnicama u Istri?

- Crnih točaka zasad nema. One koje su bile su sanirane, ali mi svakodnevno pratimo situaciju, i, ako se ispostavi da je neko mjesto kritično, o tome ćemo obavijestiti nadležne za održavanje ceste.

- U Puli je kritična Stankovićeva ulica gdje se često događaju nesreće?

- Nesreće se tamo događaju zbog nepoštivanja prednosti prolaska . Te su nesreće povezane i s preglednošću jer pojedini izlasci sa sporedne na glavnu cestu nisu baš pregledni i o tome mi svi vozači moramo voditi računa i u takvim ulicama smanjiti brzinu. (Silva BODLAJ IVAŠIĆ)

Broj poginulih

2016. 16 (do 19. rujna)

2015. - 24

2014. - 19

2013. - 15

2012. - 27

2011. - 18

2010. - 27

2009. - 36

2008. - 32

2007. - 41

2006. - 40


Podijeli: Facebook Twiter