Oproštaj od Alexandra McQueena

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Svijet je u cetvrtak ostao bez jednog od najvecih genijalaca modne industrije. McQueen, koji u modnom svijetu uživa kultni status, pronaden je mrtav u svome domu. Navodno je u zadnje vrijeme patio od depresije koja je dosegla vrhunac nakon što mu je prošli tjedan umrla majka Joyce.

Kao i vecina uspješnih engleskih dizajnera, McQuenn je pohadao prestižni St. Martins, nakon kojega je 1996. godine uslijedila nagrada za najboljeg britanskog dizajnera, i to u dobi od samo 27 godina. Tu laskavu titulu osvojio je još nekoliko puta, a 1997. godine podijelio ju je s još jednim studentom St.Martinsa genijalnim Johnom Gallianom, kojega je. samo godinu dana ranije, naslijedio na celu kuce Givenchy.



McQueen je u Givenchyju ostao sve do ožujka 2001. kada je konacno ostvario san o vlastitom brendu, ali ovaj put pod patronatom Domenica Del Solea, direktora rivalske grupacije Gucci. Ovaj potez, bio je nužno potrebno oslobodenje do tad prigušenoj kreativnosti, koja nije nalazila pravi outlet pod oštrom paskom Bernarda Arnaulta.

Osoba koja je McQueenu dala vjetar u leda bila je ekscentricna urednica i patrona engleske mode Isabella Blow. Upravo je Isie skrenula pažnju na tada još nepoznatog studenta.



Modni insideri tvrde kako je Isabella ta koja je inicirala i finalizirala McQueenov ugovor s Gucci grupom, te mu ujedno i zamjerila što ju nakon potpisivanja, nije zaposlio kao svoju stalnu suradnicu. U meduvremenu, Blow je oboljela od teške depresije potaknute novcanim problemima i karcinomom, te je u više navrata pokušala samoubojstvo. Posljednji pokušaj 2007. godine je nažalost bio uspješan.

Godinu kasnije, Alexander je predstavio kolekciju u potpunosti posvecenu preminuloj prijateljici. Taboloidi, koji su mu u to vrijeme zagorcavali život insinuacijama da je Isabellu ostavio kada joj je bilo najteže, danas u slicne morbidne termine stavljaju i njegovo samoubojstvo, a neki su otišli toliko daleko, da cak traže poveznicu izmedu McQueenove i Isabelline smrti.



Iako je oduvijek bio fasciniran modernom tehnologijom te su njegove produkcije koštale kao filmske (svi se sjecamo hologramskog prikaza Kate Moss na reviji 2006. godine, kojoj je tom prilikom iskazao podršku za vrijeme kokainskog skandala), na prošlosezonskom Paris Fashion Weeku uspio je otici korak dalje.

Apokalipticna vizija buducnosti prikazana u hibridu reptila i žene prisutne je ostavila bez teksta. Impozantna scenografija na kojoj se nekoliko robotiziranih kamera kretalo cijelom duljinom piste, koštala je nevjerojatnih milijun dolara!



Sama kolekcija je bila vrhunac McQueenove kreativnosti. Iskazao je dovoljno hrabrosti da svijetu iskomunicira svoju viziju buducnosti bez primisli o prodaji ili komercijalnom uspjehu. Ironija je da je nekoliko velikih buyera ustvrdilo kako ce upravo ova kolekcija biti ovosezonski bestseller.

Za samo koji tjedan, Pariz ocekuje revije velikana svjetske mode, medu kojima se trebala predstaviti i nova jesenska kolekcija kuce McQueen. Kako je cijeli svijet u stanju šoka, njegovi najbliži suradnici ne mogu ni izustiti postoji li uopce nova kolekcija i hocemo li dobiti šansu da posljednji put posvjedocimo beskompromisnom geniju "decka iz južnog Londona".


Podijeli: Facebook Twiter