Opel Astra karavan sportskog karaktera

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Astra Sports Tourer u segment kompaktnih karavana uvodi Opelovu dizajnersku filozofiju koja, kako tvrde njezini tvorci iz dizajnerskog centra u Rüsselsheimu, spaja umjetnicku skulpturalnost s njemackom preciznošcu.

Zamišljena paralelno sa svojom hatchback sestrom, karavanska izvedba ima vlastiti specificni identitet. Pocevši od B-nosaca pa prema kraju vozila, citava karoserija je potpuno nova. Sportski karakter Astre Sports Tourer definiran je prozorom koji se naginje prema D-nosacu i snažnom linijom ramena koja kulminira u širokim, skulpturalnim stražnjim svjetlima koja odaju dojam naglašene snage.

Elegantan izgled naglašen je dugim i tankim krovnim nosacima koji se prirodno stapaju sa širokim krovnim spojlerom integriranim u vrh poklopca prtljažnika. Za Astru prepoznatljiv motiv oštrice utkan u bocni dio karoserije ispred stražnjih kotaca pridonosi iluziji pokreta.



Unutrašnjost je identicna onoj u Astri hatchback, osim dakako u prtljažniku koji je golem. Konkretno, progutat ce impresivnih 500 litara, proširivih do 1.550 litara samo jednim pritiskom gumba. Naime, ovo je prvi karavan izvan premium segmenta koji nudi funkciju daljinskog preklapanja sjedala. Tada se automatski oslobada i spušta svaki od naslona stražnjeg sjedala djeljivog u omjeru 60/40.

Motorizacija se sastoji od cetiri dizelska, pet benzinskih i jednog agregata na ukapljeni plin, nudeci raspon snage od 95 do 180 konjskih snaga.

Pocetni 1.4-litarski atmosferski motor razvija 100 »konja« i donosi izvanrednu kombiniranu potrošnju goriva od 5,9 l//100 km i 139 g/km CO2. Posve novi 1.4-litarski benzinski turbo motor predstavljen je upravo s novom generacijom Astre. Sada je dostupan u dvije verzije koje se razlikuju po snazi: verzija sa 140 KS zamijenila je zastarjelog 1.8-litarskog atmosferca slicne snage.

U skladu s globalnom strategijom smanjenja zapremina, ovaj motor omogucuje gotovo 15 posto vecu ekonomicnost u potrošnji goriva, kao i 14 posto više okretnog momenta u kombiniranoj potrošnji goriva od samo šest litara bezolovnog goriva. Nova verzija snage 120 KS sa šesterostupanjskim mjenjacima debitirat ce s Astrama koje ce se pojaviti u sljedecoj modelskoj godini. Najsnažniji benzinac, 1.6-litarski turbo agregat istiskuje 180 konjskih snaga i 230 Nm okretnog momenta.



Dizelska ponuda ukljucuje 1.3, 1.7 i dvolitarske motore, sve s common-rail višestrukim ubrizgavanjem goriva, promjenjivom geometrijom turbopunjenja (VGT) te filtrom za cestice cade koji ne iziskuje održavanje, a svi su u skladu sa standardom Euro 5.

Tehnologija Start/Stop nedavno predstavljena s Opel Corsom pocetkom iduce godine bit ce dostupna i s Astrom 1.3 CDTI (95 KS). Ponudit ce izvanrednu ekonomicnost u potrošnji goriva od samo 4,1 l/100 km kombinirano. Vjerojatni i najoptimalniji, 1.7-litarski CDTI agregat nudit ce u dvije izvedbe, pružajuci 110 KS (260 Nm) ili 125 KS (280 Nm).

Kombinirana potrošnja goriva u oba slucaja iznosi 4,5 l/100 km uz emisije ugljicnog dioksida 119 g/km. Na vrhu ponude je dvolitarski CDTI motor uparen sa šesterostupanjskim rucnim ili automatskim mjenjacem. Istiskuje 160 KS i okretni moment od 350 Nm pri svega 1.750 okretaja u minuti, što karavana do stotke ubrza za manje od deset sekundi uz kombiniranu potrošnju goriva od pet litara na stotinu kilometara.

Cinjenica da nove Astre dobro drže vrijednost potvrdena je prodajom prvih hatchbacka koji su se nedavno pojavili na tržištu, stoga strucnjaci autoindustrije predvidaju da ce i karavanska verzija imati slican uspjeh. Sports Tourer bit ce primamljiv izbor za vozne parkove, na koje se predvida da ce otici preko 50 posto prodaje na hrvatskom tržištu.

Automobil se proizvodi u Opelovom pogonu u Ellesmere Portu u Velikoj Britaniji, a u prodajnim salonima naci ce se pocetkom 2011. godine.


Podijeli: Facebook Twiter