Hrvatska ima moderne autoceste, ali je unatoc tome broj poginulih po kilometru autoceste veci u Hrvatskoj nego u vecini zemalja Europske unije.
Izracun Europske asocijacije autocesta pod naplatom (ASECAP) za prošlu godinu temelji se na usporedbi broja nesreca i broja poginulih uz
uvjet da je izracun proizašao iz jednakog broja vozila na jednakoj
dužini puta. Rezultati govore kako je šansa da poginete na autocesti u
Hrvatskoj oko tri puta veca nego u Italiji, Austriji, Danskoj,
Španjolskoj, Velikoj Britaniji ili Sloveniji.
Na vrhu europske ljestvice po sigurnosti autocesta jest Francuska,
pa ce tako za jednog Francuza na autocesti poginuti pet Hrvata, a zatim
slijedi Slovacka, gdje je opasnost od smrtnog stradanja oko cetiri puta
manja nego u Hrvatskoj.
Objašnjenje za ove rezultate nije lako pronaci, jer Hrvatska ipak
ima nove, kvalitetne i sigurne autoceste. Jedno od objašnjenja mogao bi biti slab promet, jer u Hrvatskoj vozaci voze polupustim
autocestama, pa stoga voze i bitno brže nego što je realno moguce u
nekim drugim državama, koje pritom i daleko rigoroznije kažnjavaju
vozace u najekstremnijim prometnim prekršajima.