Oni uče puno više nego što nudi Google!

Matej Mirkac iz HGSS-a (M. SARDELIN)
Matej Mirkac iz HGSS-a (M. SARDELIN)

U zagrebačkom Kulturnom centru Travno nedavno su dodijeljene nagrade za elektroničku glazbu "Ambasador", a to je novo priznanje primilo 38 aktera elektroničke scene. Projekt su podržale najviše državne i glazbene institucije, učinivši time da elektronička glazba preko ove nagrade postane prepoznatljivija i da se još više uključi u segment kulture.

"Ambasador" je konstituiran kao nagrada struke i publike, a dodjeljuje se akterima hrvatske elektroničke scene za ostvarenja u proteklih godinu dana unutar granica Hrvatske i u inozemstvu. Među laureatima se našao i pulski Edusplash kao najbolji edukativni program udruge Pozitivan ritam, te pulski Seasplashov Soundsystem.

Edusplash, multimedijska platforma za edukaciju i razvoj omogućuje edukaciju o produkciji i organizaciji kulturnih događanja, svladavanje znanja o produkciji zvuka uživo, o osnovama fotografije te edukaciju Ableton Laba koja polaznicima pruža priliku da se u teoriji i praksi upoznaju s osnovnim tehnikama rada u glazbenom programu Ableton Live, pomoću kojeg je moguće snimati, komponirati i izvoditi glazbu na vrlo karakterističan način.

Pošteno je ovom prilikom navesti imena predavača svih četiriju Edusplashovih radionica, kao i imena suradnika. O produkciji i organizaciji kulturnih događanja polaznike uče članovi Seasplash kolektiva Davor Uljanić, Vedran Meniga, Ina Kihli, Boris Bjelica, Maja Gujinović, Danijel Sikora, Alen Nužda, Matija Ljevar te gosti Davor Mišković (Drugo more), Marino Jurcan (Udruga Metamedij), Milena Radošević (Aktivist d.o.o.), Danijela Ustić (VCI), Sergej Lugović (Poduzmi@TVZ), Dejan Novković (Break Even Production), Johnatan Scratchley (Knowledge Arena) i Laura Armstrong (MST Project Outlook).

Predavači na radionici "Edukacija o produkciji zvuka uživo su Damir Babojelić i Dean Pavletić - Tone. Edukaciju o osnovama fotografije vode Hassan Abdelghani, Daniel Kiršić, Dejan Štifanić i Petar Nemeš, dok polaznike Ableton programu uče Marko Grbac Knapić, Edi Cukerić i Damir Babojelić.

Davor Uljanić: "Ne biste vjerovali koliko nas zove ozbiljnih ljudi iz područja kulture"

O produkciji i organizaciji kulturnih događanja polaznike uče članovi Seasplash kolektiva, među kojima i Davor Uljanić.

- Startali smo 2015. godine s vlastitim snagama, s ciljem pružanja građanima pretpostavke za segment edukacije koji je nedostajao u društvu. Nagrada je kruna trogodišnjeg rada. Zahvalni smo jer smo prepoznati i izvan regije. Nagrada je bitna jer je tim Ambasadora napravio istraživanje. Dakle, nije se nitko mogao prijaviti za ovu nagradu. Nakon toga glasali su građani Hrvatske i šire regije. Jako nam je drago su prepoznali naš uloženi trogodišnji trud. Jako smo ponosni na nagradu. "Ambasador" nam je, osim toga, otvorio vrata u cijeloj zemlji i regiji. Znate, tradicija organizacije festivala, rađenih po svjetski standardima, postoji tek zadnjih 26 godina. Kad smo to svojedobno usporedili s razvijenim tržištima, i sukladno ekspanziji festivala i evenata zadnjih desetak godina, ustanovili smo da nam nedostaje menadžera, sound i light inženjera. To nam je bila nit vodilja za ove edukacijske radionice. U tri godine educirali smo 600-tinjak polaznika. Sada nas znaju nazvati i kadrove tražiti ljudi iz Pula Film Festivala i pulskog Sajma knjiga, a da angažiranje za Outlook, Dimensions i Seasplash Festival ne spominjem. Ne biste vjerovali koliko nas ozbiljnih ljudi iz područja kulture zove da bismo im preporučili ljude za razne kulturne manifestacije u Puli i Istri, zaključuje Davor Uljanić.

Hassan Abdelghani: "Širi znanje, znanje ne naplaćuj!"

Fotograf i voditelj pulske Galerije Makina Hassan Abdelghani izuzetno je sretan što je dio nagrađenog tima.

- Nagrada ide cijelom timu, ali i svim poznanicima i asistentima. Meni osobno ta nagrada puno znači jer sam se nakon dosta godina opet vratio predavanjima, a što sam godinama činio u Danskoj, gdje sam imao svoju fotografsku školu "Global Fotoskole". Važnost stvaralačkog foto izražavanja prepoznata je u našoj pulskoj sredini, a ovo je treća godina. Nevjerojatno je velik odaziv polaznika. Radionica fotografije je najpopularnija, a prošle godine bilo je čak 60 prijava. Što se tiče važnosti foto edukacije, kako bi rekli budisti: 'Širi znanje, znanje ne naplaćuj'. Naši su tečajevi besplatni, uz dakako proračunsku podršku Grada Pule, zbog čega zahvale zaslužuju i Grad i svi njegovi građani, kaže Abdelghani.

Marko Grbac Knapić: "Jedini u Hrvatskoj smo od matičnog Abletona dobili software i Push hardware"

Marko Grbac Knapić, dobri duh pulske nezavisne glazbene scene, ali i školovani jazz glazbenik s diplomom akademije u Grazu ponosan je na nagradu jer je Ableton alat koji potiče kreativnost.

- Ableton djeluje u okruženju DJ-eva, također se bavi elektroničkom glazbom, ali dok DJ-evi izvode, također u stvaralačkom duhu, Ableton kreira na bazičnoj stvaralačkoj razini. To je vrlo kreativan alat. U našoj pulskoj sredini donedavno je nedostajalo kreativne glazbene scene u tom pogledu, no već neko vrijeme stvari se mijenjaju na bolje i to me baš veseli. K tome, jednako važno, ako ne i važnije, u ovoj je godini pulska Edusplash radionica Ableton Laba dobila priznanje od matičnog proizvođača softwera Ableton u vidu donacije, Push Education programa. To u Hrvatskoj nije dobio nitko osim nas. Dobili smo besplatne software i Push hardware, a još je važnije to da smo kao škola ušli u edukacijsku bazu matičnog Abletona. Time se našoj školi bitno diže kvaliteta, što će osjetiti svi budući polaznici, ističe Marko Grbac Knapić.

Dean Pavletić Tone: "Naše generacije su morale krasti znanje jedan od drugog"

Najpoznatiji pulski tonac i producent Dean Pavletić Tone smatra dobrim da uopće postoje te radionice jer toga prije nije bilo.

- Naše generacije su morale krasti znanje jedan od drugog. Mladi ljudi danas imaju mogućnost daleko bržim putem doći do znanja o produkciji zvuka, tim više što do tog znanja dolaze na temelju našeg višegodišnjeg iskustva. Dobro je što se do određenih vještina može doći googlanjem, no mi im prenosimo konkretna iskustva koje smo stjecali desetljećima na produkciji zvuka uživo, na koncertima. Bubanj, primjerice, ne možeš ozvučiti sirovog, mora se i on oblikovati unutar glazbenog žanra benda koji nastupa na sceni, a niti tehnički najzahtjevnije vokale ne smije se pustiti suhe. Puno je tu faktora u igri - objektivni akustični problemi koncertnog prostora , koji se moraju smanjiti na najmanju mogući mjeru; bitna je i veličina publike pred kojom se nastupa u real timeu. Zato je to odgovoran i stresan posao gdje se svaka greška odmah čuje, te se greška mora u što kraćem rok pokušati ispraviti. Inače, kad je zvuk dobar, onda se hvali bend, a kad je loš, onda je tonac kriv (smijeh). Tu su i zakoni fizike, koje u studiju nemaš, poput mikrofonije. Naime, toga nema u glazbeno tretiranom prostoru, iako je itekako dobro znati i elemente studijskog posla, pa na njih nadograđivati znanja produkcije zvuka uživo. Imamo suradnike koji su završili ljubljansku akademiju zvuka. Meni je važno da na ove naše radionice zvuka dođu i glazbenici, jer dosta njih malo toga znaju u tom području. Na posljednju radionicu javili su se i stariji glazbenici, a ne samo mlađi ljudi. Svi oni, osim teorije, stječu na radionici praktične vještine. (Zoran ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter