Omot ploča je imao posebnu težinu

S tribine u Rojcu: Damjan Benić, Igor Dražić, Romeo Đomlija, Davor Kliman i Vedran Unukić (Dejan ŠTIFANIĆ)
S tribine u Rojcu: Damjan Benić, Igor Dražić, Romeo Đomlija, Davor Kliman i Vedran Unukić (Dejan ŠTIFANIĆ)

"Omot ploča imao je posebnu težinu, bila je to posebna ambalaža, kod CD-a nije to više isti slučaj, jer je prostor malen, no sama slika, omot, bio je vrlo važan za privući slušatelja vinila, kazao je Davor Kliman na tribini koja je održana u četvrtak u sklopu izložbe "UnderCover" postavljene u Dnevnom boravku pulskog Rojca.

Znalci s iskustvom

Izložba je zaokupljena  povjesničarsko-umjetničkim temama u pop kulturnom okruženju, a tijekom razgovora na tribini bilo je govora o sličnim temama vezanim uz povijest, značaj i razvoj omota, kako globalno, tako i lokalno s posebnim težištem na pulske autore.

Gosti tribine su bili pravi znalci materije s dugogodišnjim iskustvom: Davor Kliman, ravnatelj Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli, dugogodišnji aktivni sudionik rock scene i pravi zaljubljenik te kulture; Romeo Đomlija, diplomirani slikar, no poznatiji kao gitarist i voditelj nekolicine više ili manje značajnih pulskih sastava kao što su TheSpoons, Besposličari, Visoki napon, fotograf i dizajner Igor Dražić, te kao predstavnik mlađe generacije Damjan Benić, iz alternativne glazbene scene. Moderator je bio Vedran Unukić.

Romeo Đomlija govorio je o tome kako ne zna je li je netko uspio napraviti stvarno dobar omot za CD, jer prostor omota treba biti "komotan" za ljudsko oko.

- Najbolje se radilo sistemom škare i ljepilo, to je bio prostor za razmisliti, a sada, kada je sve kompjuterski, automatski postaje drukčije, možda bi dobra metoda bila crtati pa zatim skenirati, kazao je Đomlija.

Danas su bitni lajkovi

Igor Dražić se osvrnuo na dodatne poruke koje se dobivaju putem omota, jer na omotima je bilo dovoljno prostora za slati poruke, dok se Benić osvrnuo na prelazak s vinila na kazete i potom CD-e i kako su kazete i CD-i u biti bili mediji kratkog vijeka.

- Ne znam ako je netko od djece primjerice škole u kojoj predajem, znači u dobi od 15 do 18-19 godina preslušao jedan cijeli album. Današnje generacije u biti ne znaju, izuzev pojedinaca, što znači naručiti album, kada se išlo do Trsta, kupiti primjerice žvakaće i pušači Marlboro te ploču, a nekada je bilo puno više referentnih točaka što se tiče kvalitete, sjajnih kritičara, dok je danas referentna točka broj lajkova na youtubeu, kazao je Kliman.

Svi sudionici su istaknuli da se nema gdje kupovat ploče, da se jedino naručuju putem interneta, potom su istaknuli i neke covere koji su im se svidjeli, a Dražić je kazao da su oni majušni omoti na netu bitni, i da ako mu se dopadnu ide slušati stvar, zato to treba raditi spretan dizajner.

Programi u Dnevnom boravku realizirani su sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Pule i Zaklade Kultura nova. (V. BEGIĆ)

 

 


Podijeli: Facebook Twiter