Omogućit će se otvaranje dva kamenoloma kraj Marčane

Miroslav Radolović u svom masliniku preko kojeg treba proći obilaznica (Dejan ŠTIFANIĆ)
Miroslav Radolović u svom masliniku preko kojeg treba proći obilaznica (Dejan ŠTIFANIĆ)

Jedan od razloga zašto se istarska istočna obala nikad nije turistički razvila, kao zapadna, je u lošim te uskim cestama. Dok se na zapadnoj broje silne zaobilaznice i kružni tokovi, na istočnoj kao da je vrijeme stalo. Primjerice, odlazak u hotelsko-apartmansko naselje Duga uvala, najveći turistički kompleks od Rapca do Medulina, zahtjeva prolazak kroz uske uličice Marčane, što zna stvoriti poteškoće vozačima autobusa, pogotovo ako iz suprotnog smjera naiđe drugi autobus ili kamion.

Radi rješenja tog problema u Općini Marčana su 2009. planirali izgradnju južne obilaznice kojom žele spojiti državnu cestu Pula - Labin sa županijskom cestom Marčana - Križ, bez potrebe da se ulazi u Marčanu. Općinski pročelnik Zlatko Cetina nam je pojasnio da je s obilaznice projektiran i izlaz prema budućoj poslovnoj zoni, te put za nekadašnje marčanske kamenolome. Dodao je da će obilaznica pogotovo biti od koristi stanovnicima naselja u priobalnom dijelu općine, a onda i svima koji gravitiraju tom području - turisti i poduzetnici.

Zaokružiti financijsku konstrukciju

- Korist od toga imat će i stanovnici naselja Marčana, jer bi se većina prometa preusmjerila na obilaznicu. Obilaznicu priželjkuje i pazinska tvrtka Kamen, te njezina tvrtka kći Kamen produkt, koja namjerava eksploatirati kamen jugoistočno od Marčane, pa su u postupku ishođenja potrebnih odobrenja. Od njih je Općina tražila i uvjetovala financijsko sudjelovanje u izgradnji te obilaznice, pojasnio je Cetina.

Također dodaje kako izgradnja ne može započeti dok se do kraja ne riješe imovinsko-pravnih odnosi, koji su sada pri kraju, te osiguraju sredstva, a pogotovo zato što Općina ne može iz svojih sredstava financirati tu investiciju, zbog čega nije izvjesno kako će se zaokružiti financijska konstrukcija za navedenu prometnicu.

- No, Općina si je postavila zadatak da projekt dovede do faze kada će on biti spreman za izvođenje i očekujemo da će suinvestitori biti Hrvatske ceste, Županijska uprava za ceste i Kamen. Ujedno, Općina će navedeni projekt kandidirati i na odgovarajućim natječajima u provedbi Programa ruralnog razvoja, rekao nam je Cetina.

Iznio je da je ukupna procijenjena vrijednost investicije oko 9 milijuna kuna, te uključuje i 1,1 milijun kuna za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, koje je Općina osigurala dijelom i kroz ugovor s Kamenom, koji se za sada obvezao financirati navedene izdatke u visini do 863 tisuće kuna.

Upitali smo ga je li bilo primjedbi na obračun naknade za izvlaštenje zemljišta i trajnih poljoprivrednih nasada? Odgovorio je da su rijetki vlasnici smatrali da njihovo zemljište, ili nasadi, vrijede više od tih prvih procjena od 50 kuna po četvornom metru za poljoprivredno zemljište, te 264 kune za metar građevinskog zemljišta, a što je prihvatila i sama Općina, iako su te cijene u vrhu ostvarenih cijena. (Paulo GREGOROVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU

 


Podijeli: Facebook Twiter