«Ekonomija znakovlja» naziv je umjetnickog projekta grožnjanskog umjetnika Marina Jugovca, predstavljenog proteklog vikenda u gradskoj galeriji Fonticus u Grožnjanu. Osim njegove, izložbe otvorena je još jedna samostalna izložba - ona talijanskog umjetnika Otella Mamprina, nazvana «Impronte della vita/Otisci života.
Projekt domaceg autora, inace sklonog drvu kao materijalu, posvecen je novcanicama, odnosno kovanicama, za što je koristio metal. I ne samo to, uzeo je stare prometne znakove na kojima je stvario osebujne vizualne zapise.
- Autor poseže za odsluženim prometnim znacima, cije su podloge okrugle. Ti znakovi oznacavaju naredbe, zabrane, ogranicenja i obveze u prometu. Jugovac kao da želi ublažiti, osporiti zabranu, on ne naglašava osobni stav konkretnim ostvarivanjem oblika, no može se išcitati indirektna poruka usmjerena ka oslobadanju od stereotipa. Ne namece nam stav, vec nas igrom uvlaci u dogadanja kojima smo okruženi - od vulgarne domace predizborne kampanje do neposluha vladajucoj eliti na ulicama New Yorka, Atene, Londona, Bruxellesa ili Berlina.
Tako ove krugove možemo doživjeti i kao moguce ilustracije slike zemaljske kugle kad ju potpuno uništimo. Na žalost, ukoliko se to dogodi, nitko to nece moci vidjeti. Jugovac nam možda podastire uvecane karikature kovanica, kraj monetarnog sustava, a tom je idejom gradio postav izložbe. Izgrebane i išarane kovanice ne vrijede ništa. Kao što je izmišljena vrijednost kad su prave, tako je ovo ilustracija njihove realne vrijednsoti. Možda je zato na nekima od njih oblikovao lišce i drva, objasnio je voditelj Fonticusa Eugen Borkovsky.
Otello Mamprin, gost iz Italije, predstavio je kolekciju radova koji svi nose karakteristicnu oznaku - otisak prsta, trag koji ostavlja struktura brazdi jagodice ljudskog prsta. Otisak prsta najstarija je karakteristika korištena za biometrijsku identifikaciju. Na njegovim radovima uocljiv je otisak prsta, koji je uvijek smislena poveznica narativnsoti pojedinog rada, nastavio je Borkovsky. Ponegdje je taj znak multipliciran, a negdje ga je Mamprin uzeo kao okosnicu kompozicije rada.
- Radove možemo svrstati u granicno podrucje slikarstva, grafike i crteža. Formati platna prekriveni su mnogobrojnim slojevima zapisa. Na radovima ocitavamo elemente grafita ili ulicnog slikarstva, a neki elementi djeluju preneseni poput šablone. Crteži na pojedinim radovima uvijek su scenicno postavljeni, što nas navodi na ideju plakata, obavijesti ili plasirane informacije. Ocito je da autor želi izgovoriti, ispricati osobna iskustva kroz koja ga je naveo životni put. Cijeli rad ili njegovi dijelovi postaju ideogram, iznio je voditelj Fonticusa. (Napisala i snimila Tanja KOCIJANCIC)