Oko žene, s četiri rukopisa

(Giordano CELLICH)
(Giordano CELLICH)

Izložba fotografija pulskih autorica Anne Gaspotić, Snježane Bratanović, Edne Jurcan i Ive Kuzmanović "Oko žene" otvorena je sinoć u galeriji Makina. Tom je prilikom njen voditelj i fotograf Hassan Abdelghani kazao je da se s ove četiri autorice, u ulozi njihova mentora, upoznao na fotoradionici EduSplasha, multimedijske platforme za edukaciju i razvoj. Gordana Trajković i Tina Širec Džodan istaknule su u nastavku da se radi o četiri vrlo različita pristupa, rukopisa i poetike, ali pod zajedničkom ženskom notom.

- Tematski su kontrast jedna drugoj: od angažirane fotografije Snježane Bratanović čije nekadašnje i današnje radničke fotografije iz Arena trikotaže dovode do ganuća i arkadijskih prekrasnih pejzaža Edne Jurcan koji su filmski kadrirani, kao da gledamo sekvence iz bogate riznice europskog filma, do iskrenih dječjih portreta Ive Kuzmanović koji razgaljuju gledatelja do aktova Anne Gaspotić koji djeluju moćno, podsjećajući na stare grčke majstore, kazala je Tina Širec Džodan.

Autorice su se predstavile kraćim tekstovima, a uz seriju Anne Gaspotić "Corpus et ANNimA"  piše da je tijelo mnogo više od puke trenutne estetske vrijednosti; na njega se lijepe etikete i projiciraju predrasude, negira se njegovo pravo na nesavršenost, ljudskost, poroznost, krhkost, prolaznost, a autorica upravo otuda polazi, želeći trajno zabilježiti tijelo u njegovoj potpunosti.

Edna Jurcan serijom fotografija "U zemlji čudesa" prati doživljaj prostora kćeri kroz objektiv majke. "Iako su fotografije nastale iz spontane želje za obilježavanjem zajedničkih trenutaka, serija pokušava prevesti scene svakodnevnog života u scenarij bajke, sličan onima koje čitam svojoj kćeri prije spavanja. Ove instinktivno nastale fotografije ispituju opći fenomen ljudskog, točnije dječjeg traga u prostoru", kaže Edna Jurcan.

Serija Ive Kuzmanović "Why does the bubble pop?" je serija portreta njene kćeri, prijateljica i sestrične. "Bilo da se radi o igri ili o trenutku odmora od igre, fotografije prikazuju djecu koja su fascinantna, zabavna, lijepa, nježna. Promatrajući sretne, bezbrižne trenutke djetinjstva, istovremeno postoji i svijest o prolaznosti vremena i o neminovnom trenutku odrastanja, o trenutku kada se balončić od sapunice mora raspuknuti. Ove fotografije su i moj pokušaj da se zaustave ti savršeni trenuci djetinjstva", pojašnjava Iva Kuzmanović.

Serija Snježane Bratanović "Početak i kraj" nije, kako objašnjava autorica, priča o zaboravljenoj tvornici propalog istarskog tekstilnog diva, već svojevrsno oživljavanje sjećanja najdugovječnije i jedine istarske modne kuće koja je u zlatno doba nosila naziv Arena trikotaža.

"Danas je to veliko industrijsko groblje, devastiranih i opustošenih hala. Ovim sam konceptom pokušala povući paralelu između tadašnjih "zlatnih vremena", kada je tvornica zapošljavala naše bake, majke, djedove i očeve, a proizvodnja bila na vrhuncu, i današnjeg vremena, stečaja, otkaza, rasprodaje i kraja, kada je taj sjaj sasvim iščeznuo i zlatno doba definitivno otišlo u povijest", kaže Snježana Bratanović. Izložba se može pogledati do 14. svibnja. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter