Od ove godine uz Selimira Ognjenovića, dugogodišnjeg direktora muenchenskog organizatora putovanja specijaliziranog za Hrvatsku ID Riva Toursa, upravljanje tvrtkom preuzeo je mladi direktor grčkih korijena Konsti Gaitanides.
Ognjenović je mladu snagu kompanije predstavio na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma u Poreču. Obojica su ujedno predstavila nove planove razvoja ove ugledne tvrtke, koja je svojedobno podigla turizam unutrašnjosti Istre, te među prvima na tržište uvela krstarenje Jadranom na motornim jedrenjacima, uz biciklističke rute po otocima. Godišnje ova agencija u Hrvatsku dovede 70 tisuća gostiju.
- Koji su daljnji ciljevi ID Riva Toursa pod vodstvom mlađih snaga? Hoće li se nastaviti dosadašnja politika tvrtke koja nije samo prodavala Hrvatsku, već ju je i snažno promovirala kroz razne akcije?
- Gaitanides: Znam da je gospodinu Ognjenoviću Hrvatska domovina i da ju zbog toga ne samo prodaje, već i snažno promovira na njemačkom tržištu. I ja volim Hrvatsku i želim isto tako kao i on Hrvatsku promovirati, ne samo u Njemačkoj, nego i u cijeloj Europi.
Moja vizija ID Riva Tours je nadograditi ono što je Selimir već stvorio, a on je uistinu puno toga stvorio. Kada govorim o nadogradnji, mislim od daljnjim tržištima i otvaranju novih prodajnih kanala. Moj je cilj u narednih pet godina u Hrvatsku dovesti 100 tisuća gostiju. Pritom ne misli dovoditi goste samo iz Njemačke, već i drugih europskih zemalja.
Usmjerit ćemo se i na nove kanale prodaje, gdje dosad Riva nije bila jaka, izradit ćemo novu web stranicu te pokrenuti marketinške strategije na području onlinea, kako bismo osvojili nova tržišta i nove ciljne skupine gostiju. Dakle, nećemo se ograničiti samo na njemačko govorno područje, već bismo u budućnosti voljeli postati europski specijalist za Hrvatsku.
- Ognjenović: U prvom redu to su Austrija i Švicarska. A za specijalizirane proizvode za nas su važna Skandinavija i Velika Britanija. Na tim je tržištima posebno interesantan najam istarskih kuća za odmor. Naravno, fokus ćemo i dalje zadržati na Njemačkoj jer je ona za nas najvažnije tržište.
Gaitanides: Ujedno, na našoj web stranici želimo urediti svojevrsni magazin, odnosno blog, na kojem će putnici neovisno o našem proizvodu dobivati korisne informacije o Hrvatskoj na način gdje se što događa, gdje se može što vidjeti, gdje se nalazi neka dobra konoba, ili zašto Kozlović ima dobro vino. Dakle, ne radi se o općim informacijama, već specijalnim informacijama o Hrvatskoj i onome što Hrvatsku čini takvom kakva jest.
- S koliko partnera trenutno surađujete u Hrvatskoj kada govorimo o privatnom smještaju i planirate li povećati tu brojku?
- Gaitanides: Više od 400 u cijeloj Hrvatskoj, od čega 250 u Istri. Nadamo se da ćemo povećati broj partnera i da će sve više iznajmljivača vidjeti prednosti, te suradnje te da neće koristiti samo portale, već i agencije, odnosno široku lepezu koja im se danas nudi.
- Ognjenović: Međutim, moramo istaknuti kako ne želimo biti najveći. Tražimo proizvod koji će tržište prepoznati i koji će se razvijati zajedno s ljudima na terenu. Bitno je da te kuće kojima posredujemo imaju svoje ime. U našem programu nemamo niti jednu kuću koja pripada strancu. Nemamo nešto protiv toga, nego jednostavno želimo iznajmljivati kuće čiji vlasnici žive u tom mjestu i time se bave. Jer, to takozvano "hladno iznajmljivanje", gdje dobivate samo ključ, a nitko vam ne daje dodatne informacije, ili vam nešto posebno ne pripremi, poput roštilja ili večere, ili neku sitnicu, jednostavno ne funkcionira.
Te male stvari čine razliku i zbog toga se gosti ponovno vraćaju i preporučuju destinaciju.
- Gaitanides: Vjerujem da je to prava Hrvatska, i to je ono što Hrvatska nudi. Usprkos internetu i anonimizaciji interneta, vjerujem da je ovaj način prodaje pravi način. Jer, netko tko bukira preko interneta, također želi uspostaviti socijalni odnos s ljudima.
- Kako će situacija u Siriji te veliki izbjeglički val i u drugim zemljama utjecati na sezonu 2016.?
- Gaitanides: U Grčkoj je pak druga situacija, jer su se tamo ove sezone direktno u turističke zone, posebno na otocima, iskrcavale izbjeglice s brodova. Vjerujem da će čitava ova situacija oko krize u Siriji itekako utjecati iduće sezone na Tursku, jer ovo što se danas događa nije kraj. I sjevernoafričke zemlje i dalje će ostati nesigurne destinacije. Zbog toga će upravo ta kriza na Bliskom istoku u 2016. imati puno veći utjecaj na turističke rokove nego je to bio slučaj ove godine.
- Ognjenović: Ipak bih rekao da je nesigurnost u nekim zemljama zapravo dvosjekli mač, jer ona bi mogla smanjiti općenito broj putovanja, a ne samo preusmjeriti turističke tokove. Nadam se da aktualna situacija neće izazvati ponovno veliku krizu. Što se pak tiče Hrvatske i izbjegličke krize, iznimno je bitno paziti da ne eskaliraju problemi. Svi ministri, ne samo ministar turizma, moraju promovirati Hrvatsku kao sigurni zemlju i destinaciju. To će biti od velike važnosti. I ako bude tako, možemo očekivati odličnu sezonu. (B. BAN)
CIJELI RAZGOVOR PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.