Odzvonilo skuterima, stigli su elektrobicikli

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nije skuter, ne troši benzin, ne traži registraciju niti vozacku dozvolu, cak niste obvezni ni kacigu nositi, a troškovi održavanja su zanemarivo niski.

S druge strane, u gradu je okretan jednako kao moped, a može "potegnuti" i gotovo dvostruko više od zakonski propisanih 25 km/h. Rijec je o e-bikeu, odnosno elektricnom biciklu, koji je u doba snažne ekološke osviještenosti postao pravi hit u Europi, a sve ga cešce vidamo i u našim krajevima. Jedan od distributera i servisera elektricnih bicikala je Puljanin Žan Brkljaca.

- Na ideju o distribuciji elektricnih bicikala došao sam prije nekoliko godina, kad sam imao problema s kralježnicom. Tada sam otkrio elektricni bicikl, uz pomoc kojeg sam se normalno kretao i pritom se uspješno rehabilitirao.

Toliko sam bio oduševljen njime da sam odlucio pokrenuti prodaju i servis, ne samo zbog zarade, vec i da bih promovirao ovo genijalno prijevozno sredstvo, ispricao nam je Brkljaca, inace pustolov putopisac koji je brojne zemlje obišao motociklom, a na elektricnom biciklu uspješno je putovao od Pule do Dubrovnika.



Radni vijek prosjecnog e-bikea iznosi stotinu tisuca kilometara, dakako, uz zamjenu baterije nakon što joj istekne ciklus punjenja, što se po dosadašnjim iskustvima mora ciniti svakih nekoliko godina ako se bicikl svakodnevno koristi.

Elektricne bicikle pokrece jednostavni elektromotor bez cetkica, prosjecne snage oko 240 W. Baterije od 36 i 48 V mogu biti olovne ili litij-ionske, snage oko 10 Ah. Svaka ima aluminijsko kucište s ležištem, iz kojeg se može izvaditi i puniti pomocu punjaca u kucnoj uticnici, što je proces od nekoliko sati uz vrlo malu potrošnju elektricne energije.

Broj ciklusa punjenja varira od 1.000 do preko 2.000, ovisno o tipu. Kitovi za ugradnju mogu osigurati zavidne performanse, narocito jer elektromotor od 48 volti može istisnuti snagu od cak 1.000 watti. Valja istaknuti da ovakvom preradom bicikl postane teži u prosjeku za 10 do 12 kilograma, što i dalje osigurava zabavu klasicnog pedaliranja.

Elektricne bicikle imali smo prilike i isprobati, vozeci se u društvu s njihovim distributerom. Pula je idealan grad za testiranje ovakvog prometala.

Vozili smo se sat vremena, prošli cijeli grad, a da se indikator baterije nije pomaknuo s oznake "full", koja oznacava puni kapacitet. Usto, uopce se nismo oznojili, a ipak smo osjetili blago zategnute listove.

Uvjerili smo se, elektricni bicikl odlicno je prijevozno sredstvo i donosi velike uštede vec nakon nekoliko mjeseci korištenja, a koristi li se svakodnevno, samo sebe otplati za otprilike godinu dana. Dakako, pritom se i krecete, jer uz struju ipak treba malo i pedalirati. (K. TADIJIC; snimio M. ANGELINI)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter