Odzvonilo jeftinoj i ekološkoj vožnji

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Mjesec darivanja nije dobro poceo za 65 tisuca hrvatskih vozaca koji u svojim automobilima imaju ugradenu plinsku instalaciju. Naime, 1. prosinca Ina im je "poklonila" novu cijenu plina, pa umjesto dosadašnjih 4,45 kuna, po litri placaju 5,30 kuna, što je medu višim iznosima u Europi unatoc cinjenici da Hrvatska raspolaže kolicinama dvostruko vecim od svojih potreba.

Umjesto da ga povoljnije prodaje na domacem tržištu, Ina ukapljeni naftni plin (UNP) izvozi u susjedne zemlje gdje se na autoplinskim crpkama prodaje jeftinije nego kod nas, tvrde u Udruzi UNP.Vladi i resornom ministarstvu poslali su hitan zahtjev za izmjenom i dopunom Pravilnika o utvrdivanju cijene UNP-a.

Traže i preispitivanje osnovanosti propisa, žurnu korekciju cijena UNP-a te uvodenje obveznog približnog odnosa 50 posto cijene autoplina u odnosu na bezolovni motorni benzin od 95 oktana, kao što je u vecini zemalja Europske unije.

U Istri posluje desetak ovlaštenih instalatera autoplina. Svima odreda drasticno je pao promet u odnosu na "zlatnu" 2008. kada je cijena litre benzina dosezala gotovo deset kuna, dok je plin koštao 3,35 kuna po litri. S obzirom na to da svi oni, uz plinsko-instalaterske, obavljaju mehanicarske ili autoelektricarske usluge, pad prometa nadoknaduju servisiranjem vozila.



- Bez obzira na povecanje cijene, ugradnja plina u benzinske motore se još uvijek isplati. Odnos cijene plina i benzina je nešto iznad 60 posto tako da je vožnja na plin još uvijek jeftinija. Da bismo zadržali klijente, smanjili smo cijenu ugradnje plinskih instalacija s 11 tisuca na 7.350 kuna za nova vozila, odnosno s 4.300 na 3.500 kuna za starija vozila s karburatorom, kažu u potpicanskom autoservisu Boyski. Oni tvrde da do danas nisu skinuli niti jednu plinsku instalaciju te da interes za plin i dalje postoji.

- Ne ugradujemo kao prije dvije godine, i puno je radionica u Hrvatskoj zatvorilo svoja vrata, no mi smo optimisti i vjerujemo da ce se situacija okrenuti nabolje te da ce Ministarstvo gospodarstva na prijedlog Udruge UNP uvažiti izmjene formule za izracun cijene plina, na korist vozaca i servisera.

U pulskom autoservisu Šaric, unatoc smanjenju cijena usluga i ugradnje plina, nema optimizma.

- Posljednje poskupljenje autoplina je tocka na "i", odnosno konacni kraj za vozace i servisere. Plinska instalacija vozacima se isplati jedino ako niz godina prevaljuju velik broj kilometara, rekao nam je vlasnik servisa Alen Šaric, ogorcen zbog placanja skupih plinskih licenci i specijaliziranja za plinske instalatere koja su otišla u vjetar.

- Žalosno je što paralelno s ovim brutalnim poskupljenjem nisu ukinuti skupi nameti prilikom godišnje registracije plina te što se birokratski maltretira ljude kod ishodovanja atesta. Prije dvije godine, dok je litra plina koštala malo više od tri kune, kod nas se na plinske instalacije cekalo i do tri mjeseca, a ugradivali smo dvije instalacije dnevno. Pocevši s prošlogodišnjim poskupljenjem do danas, ugradujemo jednu do dvije plinske instalacije mjesecno. Srecom, nismo specijalizirani iskljucivo za ugradnju plina, jer danas bi stavili kljuc u bravu, dodaje Šaric. (K. TADIJIC)

PROCITALI STE SKRACENU VERZIJU TEKSTA. OPŠIRNIJE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE.


Podijeli: Facebook Twiter