Krajem veljace na adrese kucanstava u opcini Medulin stici ce uplatnice za odvoz otpada, buduci da se ta usluga od 1. sijecnja obracunava na nov nacin. Osnova za naplatu je broj clanova u domacinstvu, a ne kao dosad kvadrat stambene površine.
Rijec je o usuglašavanju opcina i gradova s izmjenama u Zakonu o otpadu kojima se daje mogucnost naplate njegova odvoza po volumenu ili pak broju clanova u domacinstvu. Opcinski komunalac Albanež dobio je od maticnog ureda podatke o broju osoba u kucanstvima u medulinskoj opcini, kojih je po tom izvoru više od osam tisuca.
Odvoz ce najskuplje placati samci - 50 kuna, dok ce dvoclana kucanstva mjesecno morati izdvojiti 40 kuna po osobi, troclana 30, a obitelji s cetiri i više clanova 25 kuna po osobi. Onima starijim od 65 godina odobrit ce se 50 posto popusta, ovisno o kategoriji kucanstva kojoj pripadaju. U cijene je uracunat PDV.
Osobe koje imaju nekretnine u opcini, ali ne i prijavljeno prebivalište, placat ce šest mjeseci 24 kune po clanu domacinstva, što se odnosi na fiksni dio cijene usluge s PDV-om, dok ce preostali dio godine placati punu cijenu odvoza otpada.
Privatnim iznajmljivacima naplacivat ce se mjesecno 37 kuna po postelji u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna.
U posebnu kategoriju spadaju pravne osobe, koje moraju s Albanežom sklopiti ugovor o pružanju usluge sakupljanja i odvoza komunalnog otpada. Cijena ovisi o velicini poslovnog prostora i vrsti djelatnosti, na temelju cega se dodjeljuje koeficijent koji se koristi pri obracunu.
Kvadratura poslovnog prostora pretvorena je u litre, odnosno kontejnere od 120 do 1.540 litara koji ce se dodijeliti korisnicima.
Albanež slijedom novog obracuna odvoza smeca ocekuje godišnji prihod od 4,2 milijuna kuna, što je po rijecima tehnickog direktora Vladimira Periše jednako rashodima.