Izvješce Državnog ureda za reviziju o proracunu Opcine Fažana za 2008., koji je na protekloj sjednici usvojilo vijece, USKOK je proslijedio Opcinskom državnom odvjetništvu, saznajemo od nacelnice Ade Damjanac. Ona je zbog brojnih pronadenih nepravilnosti dokumentaciju o radovima u starogradskoj jezgri i izvješce o reviziji proslijedila USKOK-u te još ceka povratnu informaciju.
Takoder, pisano ih je obavijestila da ce Opcina dio nepravilnosti koji se odnosi na radove u jezgri, ali i izgradnju valbandonskog nogometnog igrališta, pokušati retroaktivno ispraviti.
Po nalazu revizije, koja je obuhvatila dio mandata bivše opcinske vlasti, za prvu fazu poplocenja jezgre nisu sastavljena završna izvješca nadzornog inženjera, zapisnici o primopredaji radova i konacnom obracunu. Radovi nisu završeni u rokovima, a kazna za njihovo prekoracenje nije obracunata.
Rekonstrukcija provedena od prosinca 2007. do lipnja 2009. koštala je gotovo 17 milijuna kuna, od cega na kameno poplocenje otpada 10,8 milijuna. Nije donesena dinamika radova s ukupno utvrdenom procijenjenom vrijednošcu nabave, vrstama radova i rokovima njihova izvodenja.
Postupci nabave za prvu fazu radova ugovoreni su u ukupnom iznosu od 15 milijuna, a primopredaja nije obavljena. Nabava za drugu fazu, u iznosu nešto vecem od milijun kuna, obavljena je izravnim ugovaranjem s raznim dobavljacima, a poplocenje, koje spada u tu fazu, još nije pocelo.
Rashodi za izgradnju nogometnog igrališta u Valbandonu iznose gotovo 548 tisuca kuna. Nakon postupka nabave izvedeni su i placeni pripremni radovi u iznosu od 401,5 tisuca kuna, za koje nije obavljena primopredaja. Proveden je i ugovoren postupak javne nabave za izvodenje druge faze, odnosno izrade podloge, sustava navodnjavanja i oborinske odvodnje, u iznosu od gotovo 1,1 milijun kuna.
Radovi su obracunati na racunu ispostavljenom lani u travnju, u iznosu od 509,5 tisuca. Za drugu fazu nema glavnog projekta niti je imenovan nadzorni inženjer. Stoga racun nije ovjerio ni nadzorni inženjer ni odgovorne osobe Opcine, a radovi nisu evidentirani u poslovnim knjigama Opcine niti placeni. Osim toga, gradnja je pocela prije potvrdivanja glavnog projekta i rješavanja imovinskopravnih odnosa na zemljištu te prije pribavljanja pravomocne gradevinske dozvole, piše u nalazu.
Medu vecim su nepravilnostima i iznosi isplacivani za stimulacije. Naime, odredbom kolektivnog ugovora bilo je utvrdeno da stimulacija opcinskog službenika može iznositi do 20 posto njegove osnovne place. No, tijekom godine svakog je mjeseca isplacivana stimulacija u ukupnom godišnjem bruto iznosu od 174 tisuce kuna, odnosno u vrijednosti od 20 posto utvrdene osnovne place, uglavnom istim trima zaposlenicima.
Temelj za isplatu bile su evidencije o korištenju radnog vremena, iz kojih nije vidljivo tko je odredivao visinu stimulacije i zaposlenike kojima ce se ona isplacivati, niti su donesena nacela i kriteriji isplate.
Takoder, u poslovnim knjigama Opcine nije bila iskazana cjelokupna dugotrajna nefinancijska imovina koja se odnosi na stanove, zemljišta i poslovne prostore u opcinskom vlasništvu te vrijednost groblja. U 2008. nije bilo podneseno ni izvješce o izvršenju programa održavanja te gradnje objekata i uredaja komunalne infrastrukture.