Premda je, statisticki gledano, nemoguce u potpunosti izbjeci prometne incidente, posebice ako ste stalno u prometu, ipak je moguce drasticno umanjiti mogucnost njihovog nastanka. Savjeti koje donosimo u nastavku pomoci ce vam baš u ovom, a premda vecina njih može djelovati kao otkrivanje tople vode, ipak ih nije zgorega ponoviti i poceti primjenjivati.
Preglednost
Poprilican broj vozaca zanemaruje važnost preglednosti, posebice kada istim automobilom upravlja više od jedne osobe i kad svakodnevno namještanje ogledala može predstavljati pravu tlaku. Ipak, zanemarivanje namještanja retrovizora tako da se što više umanji mrtvi kut cesto je jedan od primarnih razloga za nastanke prometnih incidenata, posebice u ovim toplim proljetnim danima kada vozaca motocikala ima na svakom koraku. Takoder, savjestan vozac izbjeci ce predugo zadržavanje u mrtvom kutu drugih vozila. U prometu se valja otkrivati što više da bi što više sudionika prometa bilo svjesno vaše prisutnosti.
Poznavanje stanja vašeg vozila
Svako vozilo drukcije se ponaša na cesti. Provjera tlaka u gumama, stanja tekucina i funkcionalnosti svjetala trebala bi biti 'modus operandi' svakog vozaca. Obratite pozornost na nacin na koji se ponaša vozilo kojim upravljate: kako funkcionira upravljacki sklop, kakav je odaziv motora na gas, odnosno kako automobil ubrzava i kako usporava, to jest kako funkcioniraju kocnice i koliko prijemljivosti pružaju gume. Sve to možete iskušati kad ne ugrožavate nikoga, kako biste znali što možete ocekivati od vašeg vozila ako se nadete u situaciji gdje su nužni nagli manevri ili naglo kocenje.
Pogledom nadzirati cijelu kolonu
Što više vidite, tim bolje. Nastojite se ne orijentirati samo na vozilo koje se nalazi neposredno ispred vas, vec pogledom pratite citavu kolonu. Tako cete moci prije uociti opasnost i zapoceti s kocenjem ili izbjegavanjem. Takoder, nastojite se ne voziti ispred ili iza autobusa ili teretnog vozila – iza njih zato što ce vam umanjiti preglednost, a ispred zato što ne želite da u slucaju lancanog sudara na vas naleti nešto što teži višestruko više od vašeg vozila.
Razvijte šesto culo za promet
Nije potrebno biti vidovit da biste predvidjeli manevar nekog nervoznog vozaca u pokušaju prestizanja šlepera koji vam ide ususret, a iza kojeg se vuce citava kolona. Budite pripremni za kocenje i pomicanje u stranu. Takoder, prosudujte druge vozace prema stanju u koje se nalazi njihovo vozilo. Malo koji savjestan vozac upravlja automobilom koji je sa svih strana ulubljen ili izgreban.
Prilagodite vozacku poziciju
Ispravna vozacka pozicija osnovni je preduvjet za sigurnu vožnju i mogucnost izvodenja pravovremenog manevra. Potrebno je namjestiti naslon sjedala okomito kako bi vam leda bila ravna i kako ne biste bili zavaljeni u sjedalo. Prednost je ako sjedalo možete privuci što više B nosacu kako biste bili zašticeniji u slucaju bocnog sudara. Ipak, najbitnije je da ne budete toliko daleko od upravljaca da ne možete njime rukovati kako spada. Zapešca ispruženih ruku, dok su vam leda ravna i naslonjena u naslonu, trebala bi padati preko upravljaca.
Takoder, noge bi vam trebale biti u položaju da maksimalnom snagom s lakocom možete stisnuti kocnicu, a da vam je glava barem citav okomiti dlan udaljena od krova. Naposljetku, sigurnosni pojas treba ici, zategnut, preko kostiju zdjelice i kljucne kosti, a da pritom nemate nikakve kljuceve, mobitel ili tvrde predmete u džepu. Ispravna pozicija za upravljacem jamci da u slucaju frontalnog sudara necete podletjeti pod pojas. Upravljac nemojte držati u položaju 10 i dva sata, vec devet i tri.
Izbjegavajte vožnju nocu
Statisticki gledano, najveci broj prometnih incidenata dogada se u nocnim satima zbog umora ili ogranicene vidljivosti. Takoder valja biti i na oprezu zbog vozaca koji upravljaju vozilom pod utjecajem alkohola, no i mladih vozaca koji se, kako cesto pokazuje crna kronika, ne libe projuriti kroz crveno svjetlo.