Održan koncert pijanista Alberta Frke u sv. Franji

Albert Frka odlučio se za osebujni repertoar s djelima koja nisu česta na programima  (N. LAZAREVIĆ)
Albert Frka odlučio se za osebujni repertoar s djelima koja nisu česta na programima (N. LAZAREVIĆ)

U frenetičnoj  koncertnoj završnici vrhunskom umjetničkom interpretacijom dojmljive ekspresionističke "Sonate br. 7." S. Prokofjeva - poznate pod nazivom "Staljingrad sonata" koja glazbom dočarava snažne reminiscencije na ratna događanja u Rusiji toga doba - poznati je dubrovački pijanist Alberto Frka pred pulskom publikom pokazao da s pravom nosi ime pijanističkog virtuoza. Frka je, naime, koncertni program održao u petak navečer u iznimno posjećenoj pulskoj crkvi Svetog Franje u sklopu programa 17. festivala komorne glazbe „Pulski umjetnici Puli“,  koji organizira Hrvatska glazbena scena mladih.

Bio je to pravi koncertni dragulj osebujnog repertoara s djelima koja nisu česta na programima, a kako i sam Frka kaže spajaju „intimnu atmosferu i 'vatrometnu glazbu'. Uz "Staljingrad sonatu",  S. Prokofjev je na programu bio prisutan i s virtuoznom skladbom za klavir "Suita Romeo i Julija", op.75, što je transkripcija najpoznatijeg baleta ovog autora. Frka je koncert otvorio djelom G. Fauréa Nocturne u es-molu, op. 33, br. 1. koje donosi bogatstvo emocija, a ovaj je francuski autor na programu bio zastupljen i s lirski lepršavom kompozicijom Barcarolle u a-molu, op. 26.

Pijanističku izvedbu Alberta Frke uz vrhunsku interpretaciju odlikuje tehnička preciznost, a posebno je dojmljiva njegova tankoćutnost u izvedbi zahtjevnog repertoara i umjetnička predanost.

Pulska je publika, a bilo je u gledalištu i inozemnih gostiju, njegov je koncertni nastup nagradila dugim i snažnim pljeskom, kakav u Puli pripada samo velikim umjetnicima. Frka, koji se nekoliko puta morao vraćati pred oduševljene posjetitelje, kao koncertni je dodatak izveo nježni „Ples djevojaka s ljiljanima“ S Prokofjeva.

Alberto Frka počeo je glazbeno školovanje u Glazbenoj školi "Luka Sorkočević" u Dubrovniku ( prof. Radojka Jordanović, prof. Vesna Miletić-Corona). Prvi solistički nastup s orkestrom imao je s devet godina (Bachov f-mol koncert), a recital s jedanaest godina, a brojne nagrade i nastupi svjedoče o posebnom i iznimnom talentu jednog od najvrsnijih pijanista svoje generacije. Nakon diplome na Medicinskom fakultetu u Zagrebu 1990., odlazi u Pariz gdje diplomira klavir 1993. najprije na Scholi Cantorum, potom 1995. na Ecole normale de musique de Paris u klasi prof. Monique Mercier, te dobiva mjesto asistenta i korepetitora na ovoj akademiji.

Usavršava se uz renomirane svjetske pedagoge: K. Bogina, N. Starkmanna, S. Bendu, Ch. Hodgewooda i J. Parrenina. Uz sudjelovanje na mnogobrojnim međunarodnim natjecanjima, gdje osvaja prve i druge nagrade, solistički nastupa u Francuskoj, Hrvatskoj, Italiji i SAD (recital u Carnegie Hall-u 1995.). U klavirskom duu sa klaviristicom Caroline Lattanzi koncertira širom svijeta, i snima recitale za razne TV-postaje (Arte, La Cinquieme, Mezzo). Glazbeni je savjetnik u uredništvu francuskih muzičkih programa. Godine 2007. vraća se u rodni Dubrovnik, gdje radi kao korepetitor pri Umjetničkoj školi "Luke Sorkočevića". Prošle je godine održao desetke recitala u Hrvatskoj, te niz koncerata komorne glazbe, a među predstojećim koncertima je i onaj u Japanu. Osobito su zapaženi nastupi Klavirskog trija Dubrovnik čiji je član i osnivač. Godine 2013. je magistrirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Jakše Zlatara, nakon čega je kod istog profesora upisao poslijediplomski studij. (Bojana ĆUSTIĆ JURAGA)

 

 

 

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter