Udruga Studio Kapula poziva glazbenike i soundart izvođače, bili oni profesionalni, amaterski, akademski, samouki, eksperimentalni, klasični, jazz/rock, profesori ili studenti da se prijave na besplatnu radionicu Soundpaintinga koja će se od 26. kolovoza do 1. rujna održat u koncertnoj dvorani udruge "Rondo Histriae" u Rojcu.
Voditelj radionice je Neven Radaković, akademski dirigent, diplomirani glazbeni teoretičar i pedagog, skladatelj, umjetnički voditelj APU-a (Postmodern Art Ensemble) i Soundpainting Platforme Pula, koji od 2010. vodi radionice i seminare o suvremenim umjetničkim praksama sa naglaskom na Novu glazbu, Soundpainting, glazbeni teatar, intuitivne glazbene prakse, eksperimentalnu i improviziranu glazbu, te real time kompoziciju. Informacije i prijave moguće su na [email protected] i broj telefona 098/9524-310.
Soundpainting zahtijeva od izvođača odmak od poznatog i predvidivog, te posvetu svakom pojedinačnom kreativnom činu bez znanja o tome kuda vodi. Soundpainting je univerzalni multidisciplinarni znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu, namijenjen glazbenicima, plesačima, glumcima i vizualnim umjetnicima. Koncipirao ga je Walter Thomson 1974. godine i razvija se do danas. Trenutno obuhvaća više od 1.200 znakova, koje skladatelj – soundpainter pokazuje kako bi proizveo specifičnu reakciju izvođača. Soundpainter stoji ispred grupe izvođača te rukama i tijelom pokazuje niz znakova koji označavaju specifičan ili aleatoričan materijal koji ansambl (grupa izvođača-improvizatora) treba proizvesti. Reakcije izvođača (ansambla) soundpainter dalje usmjerava i tako uobličuje kompoziciju.
Soundpainter – skladatelj/dirigent – sklada u realnom vremenu i oblikuje kompoziciju po vlastitoj želji. Ponekad može predvidjeti reakciju pojedinog izvođača, često puta ne. Specifičnost i slučajnost dva su osnovna elementa kojima se služi. Znakovi soundpainting jezika koriste se kroz sintaksne upute tko, što, kako i kada. Postoji puno vrsta znakova, i dok neki označavaju specifičan izvedbeni materijal ili stil, drugi označavaju brzinu razvijanja ideje, način izvedbe, ulogu u ansamblu, aleatorički koncept, disciplinu, poziciju na pozornici, kretanje, ponašanje, karakter itd.
Soundpainting nadalje zahtijeva od izvođača odmak od poznatog i predvidivog, te posvetu svakom pojedinačnom kreativnom činu bez znanja o tome kuda vodi. Jednako je nepredvidiv za izvođača-improvizatora kao i za skladatelja-soundpaintera, koji uvijek sklada samo s onim što se dogodi u trenutku. Rezultat su dinamični dijalozi između skladatelja i ansambla, odnosno, spontane real-time kompozicije u čiji uzbudljivi nastanak na vrlo jednostavan način može biti uključena i publika.
Radionica Soundpaitinga koncipirana je u edukativni i izvedbeno-performativni segment. Edukativni ima za cilj kognitivno usvajanje prvog i drugog stupnja vokabulara znakovnog jezika, a izvedbeno-performativni primjenu novostečenih znanja u kontekstu kreativnog čina - procesa real-time skladanja.
Polaznici sudjeluju kao soundpainteri (skladatelji), te kao izvođači (improvizatori u ansamblu). Stečeno znanje primjenjivat će u formi etida (didaktičkih vježbi), zaključno skladajući autorske soundpainting kompozicije na prezentaciji radionice.
Radionicu organizira Udruga Studio Kapula uz financijsku podršku Upravnog odjela za kulturu grada Pule. (M. RADIĆ)