Odluka o tome hoce li cestarine biti povecane bit ce donesena nakon 25. svibnja do kada uprave Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka - Zagreb (ARZ) moraju Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture dostaviti detaljne planove restrukturiranja, rekao je danas resorni ministar Siniša Hajdaš Doncic.
Istaknuo je da, dode li do povecanja cestarina i bude li to potrebno, to se nece odnositi na stalne korisnike koji koriste sustav ENC-a. Na taj nacin, smatra Hajdaš Doncic, bit ce zadržana konkurentnost prijevoznika i špeditera i osoba koje cesto koriste autoceste.
Odluku nece biti donesena bez detaljne analize, rekao je te dodao da je na današnji dan ukupan dug HAC-a i ARZ-a 27 milijardi kuna pa stoga te tvrtke nemaju potencijal za daljnja ulaganja pa cak ni za zadržavanje sadašnjeg stanja, bez ozbiljnog restrukturiranja.
Na pitanje znaci li to da ce se skupljim cestarinama pokriti neracionalnosti HAC-a i ARZ-a, Hajdaš Doncic je odgovorio nijecno istaknuvši da ce cestarine poskupjeti jedino ako programi restrukturiranja pokažu da se bez toga ne mogu postici dostatne uštede.
Na pitanje hoce li biti otkaza (u HAC-u i ARZ-u), odgovorio je da vjerojatno hoce, ali da ne može reci više dok ne vidi planove restrukturiranja.
Upitan kakav je njegov opci dojam o stanju u HAC-u ARZ-u kazao je kako je problem tekuca likvidnost i nevracanja obveza. Dodao je da su pojedinim dionicama radovi ugovarani cak i protuzakonito jer nisu bila osigurana sredstva, osobito što se tice HAC-a, a za vecinu nisu ishodene ni gradevinske dozvole nego su ugovori bili potpisani na temelju idejnih studija, pa se na njima radovi nece nastaviti.
To, kako je rekao, ne ukljucuje koridor 5C odnosno most kod Osijeka i dio autoceste prema Belom Manastiru jer su za to novac osigurali strani investitori. "Sve ostalo je više - manje upitno", rekao je ministar te dodao kako garantira da više nece biti moguce pregovarati ili sklapati ugovore za ono za što nisu osigurana sredstva.
Na pitanje koji su konkretno pravci upitni, rekao je da Ministarstvo treba donijeti strategiju prometnog razvoja Hrvatske na temelju koje ce biti vidljivo gdje ce se i kojom dinamikom graditi, što ne ukljucuje gradnju državnih cesta.
U sljedecem razdoblju najznacajnija ce biti uloga Hrvatskih cesta, a više ce biti ulaganja u državne i županijske ceste nego u autoceste, kazao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hajdaš Doncic. (Hina)