Odlučeno koji će se filmovi prikazati na 63. Pulskom filmskom festivalu

U srijedu je u Ministarstvu kulture, pod predsjedanjem zamjenice ministra Ane Lederer, održana sjednica Vijeća Pulskog filmskog festivala na kojoj je usvojen hrvatski i međunarodni filmski program 63. Pule, koja će se ovog ljeta održati nešto ranije, od 9. do 16. srpnja.

Umjetnički savjet u sastavu predsjednik Hrvoje Pukšec te članovi Mike Downey i Tanja Miličić, u selekcijskom je procesu odabrao  16 dugometražnih (sedam u natjecateljskom dijelu, tri izvan konkurencije i šest manjinske koprodukcije) i 18 kratkometražnih (17 većinskih i jedna manjinska koprodukcija) igranih filmova koji će činiti Hrvatski program. S renomiranih, pak, svjetskih festivala odabrano je 16 dugometražnih međunarodnih filmova (11 natjecateljskih i pet izvan konkurencije).

Sedam odabranih dugometražnih filmova u hrvatskom natjecateljskom programu su "Generacija '68"  Nenada Puhovskog, "Ministarstvo ljubavi" Pava Marinkovića, već u kinima prikazan "Narodni heroj Ljiljan Vidić" Ivana-Gorana Viteza, kao i "S one strane" Zrinka Ogreste, zatim "Sve najbolje" Snježane Tribuson, "Pomutnje" Lane Kosovac i "Trampolin" Katarine Zrinke Matijević.

Izvan konkurencije bit će prikazani "Modri kavez" Brune Bajić, "Život je truba" Antonija Nuića i "Oslobođenje Skoplja" Rade i Danila Šerbedžije, dok su manjinske koprodukcije "Dobra žena" Mirjane Karanović, "Puni udar", Davida Verbeeka, "Houston, imamo problem!" Žige Virca, "Lazar" Svetozara Ristovskog, "Trema" Yorgosa Zoisa i "Vrapci" Rúnara Rúnarssona.

Na natječaj raspisan od 10. do 31. ožujka prijavljeno je rekordnih 105 filmova od kojih 31 dugometražni film, 52 kratkometražna filma te 22 studentska filma. Hrvoje Pukšec, predsjednik Umjetničkog savjeta ovom je prilikom kazao:

"Najaviti 63. Pulski filmski festival vrlo je lako: publiku i stručnu javnost očekuje najbolje od hrvatskog filma - najbolji recentni dugometražni filmovi, najbolji novi kratkometražni igrani, ali i najbolji hrvatski cjelovečernji filmovi snimljeni u posljednjih 25 godina. Superlativi se međutim neće iscrpiti na hrvatskim filmovima jer i naši međunarodni programi sadrže sjajne naslove. Umjetnički ih je savjet probrao na najvažnijim svjetskim festivalima, a pronašli smo i nekoliko manje razvikanih a opet odličnih ostvarenja." (Z. ANGELESKI)

Podijeli: Facebook Twiter