Odlično francusko otvaranje CirkoBalkane


Svatko onaj koji se sinoć odlučio u šatoru ispred Rojca pogledati dvije umjetničke, kreativne duhovite, toplei  poetične cirskuske predstave francuskog Cirk' Obliquea, unatoč zovu klasičnog, komercijalnog gostujućeg cirkusa Safarysa životinjama na obližnjem Marsovom polju ili, pak, istoodobnog televizijskog prijenosan ogometne utakmice hrvatske reprezentacije s Bugarskom, apsolutno nije pogriješio.

Čast da otvori prvo pulsko izdanje CirkoBalkane, pripao jesjajnom Arnaudu Essertelu iz Cirk' Oblique koji je uprizorio burlesknu predstavu "Ključ 24", uz očito uživanje pulske publike tijekom predstave. Nije posrijedi bila samo artistička vještina žongliranja nekoliko većih mehaničarskih ključeva, već daleko više uspješna kreacija realnih životnih situacija duhovitom glumom, uz sugestivnu manipulaciju zvukovima, ponajviše jurećih automobila Formule 1.

Mehaničar uvijek ima posla s motorima, no ovaj je u dosadi, sam, i posve marginaliziran na rubu piste Formule 1, s jednim ključem u svakoj ruci, stvorio svijet (uz odličnu zvučnu podlogu) u kojem alati oživljavaju, dramaturški se šireći sve do razine ljubavnog osvajanja 'ključ-partnera', sve do strasnog vođenja ljubavi u dobro potresenoj kutiji za alat pa dolaska djeteta nakon devet mjeseci...

Nakon kraće pauze, iz iste francuske trupe Marie Mercadal odigrala je predstavu "Kao kap vode u ženskoj torbici", podnaslovljenu: 'Kratke scene iz života za jednu ženu i jedan trapez'. Ovu toplu, poetičnu (ni sportsku, ni akrobatsku, ali vještu) gorko-slatku priču o životu i ljubavi, autorica je zaključila predstavu na tečnom hrvatskom jeziku: "Kad bi suze moje vrijedile zlata, ja bih bila bogata", zalažući se tako za novi svjetski poredak u kojem bi najemotivniji bili - najbogatiji!

Prethodno trapezistkinja priča, vlastitim metafizičkim jezikom, o nedostatku nježnosti u njenom životu. Između zemlje i neba, ova krhka žena s rock'n'roll stavom pokušava pobijediti svoje sumnje uz pomoć vječnog pokreta. Uhvaćena u klopku apsurdnosti svakodnevnog života, ona duhovito iskazuje svoju nemoć i vrtoglavicu. Ukorijenjena u cirkusu, točka je pjesnički pogled na njezin život kroz koji nam lik priča svoje uspomene, želje i snove.

Obrazovana kao plesačica i penjačica, Marie Mercadal (s Arnaudom Essertelom utemeljiteljica trupe Cirk'Oblique) bavi se emocionalnim i ekspresivnim istraživanjem čovjeka, vertikalnosti i zračnog prostora.

Program prve večeri uspješno je zaključio pulski duo Šik Šok, neobičan glazbeni sastav od dva člana (gitara i mandolina, glas), a repertoarom koji seže od starih talijanskih kancona do engleskih evergreena i balkanskih sevdaha izazvao je snažne emocije, od veselja do melankolije.

Bez životinja, dakle, međunarodni projekt suvremenog cirkusa CirkoBalkana predstavit će se u iduća dva tjedna predstavama, radionicama i javnim dijalozima. Projekt okuplja četiri cirkuske organizacije - Cirk'Oblique iz Francuske, Cirkusferu iz Srbije, Cirkoramu iz Zagreba i Čarobnjakov šešir iz Pule, koji je umnogome, a posebno njegova predstavnica Irena Boljunčić Gracin, zaslužan za pulsko gostovanje ove alternativne umjetničko/edukativne cirkuske karavane.

U nedjelju u šatoru ispred Rojca na rasporedu su dječja predstava Triko cirkus teatra "Iglica" u 11 sati, a u 20 sati (necirkuska) predstava pulske udruge Korak "Lažu". Iduća hvaljena cirkuska predstava "Oldness" igra se u petaku  20 sati, čime se otvara bogat program predstava i radionica cijelog idućeg vikenda. (NAPISAO Zoran ANGELESKI/Snimio Dejan ŠTIFANIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter