Na odlagalištu otpada Griža u tijeku je izgradnja pretovarne stanice komunalnog otpada kakve se grade po Istri u sklopu uspostave cjelovitog sustava gospodarenja otpadom na području Istarske županije - ŽCGO Kaštijun. U skladu je to s realizacijom obveznih ciljeva prema EU-u, odnosno saniranjem i zatvaranjem lokalnih odlagališta otpada, te izgradnjom pretovarnih stanica i regionalnih, županijskih centara za gospodarenje otpadom do kraja 2018. godine.
Novci iz Fonda i Grada Buzeta
Ugovor o izvođenju radova na izgradnji pretovarne stanice Griža vrijednosti 4,63 milijuna kuna, bez PDV-a, gradski komunalac "Park" potpisao je s buzetskom tvrtkom Ekspert gradnjom, koncem prošle godine. Zbog nepovoljnih vremenskih prilika, radovi su se malo otegnuli pa bi pretovarna stanica trebala biti gotova početkom srpnja. Ukupna vrijednost svih ugovorenih radova i usluga potrebnih za realizaciju pretovarne stanice iznosi 4,79 milijuna kuna, bez PDV-a, u što su uključeni troškovi izgradnje, stručnog i projektantskog nadzora.
- Za sufinanciranje izgradnje pretovarne stanice Griža, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, odobrio je "Parku" kapitalnu pomoć u iznosu od 80 posto ukupne investicije. Fond će ovu investiciju sufinancirati s 3,83 milijuna kuna, a Grad Buzet s oko 960.000 kuna. Gradski udio osiguran je namjenskim prihodom gradskog proračuna, sredstvima koja se prikupljaju na računima usluge odvoza i zbrinjavanja otpada, a koju plaćaju korisnici usluge, ističe direktorica Parka Ervina Kisiček.
Objekt pretovarne stanice predviđen je kao montažna armirano- betonska hala tlocrtnih dimenzija oko 18,2 puta 12,9 metara, maksimalne visine do sljemena od oko 12,50 metara, koji će služiti za prijem i pretovar komunalnog otpada u kontejnere većeg volumena za daljinski transport prema Kaštijunu.
Četvrta u Istri, četvrta u Hrvatskoj
Podsjetimo, buzetska pretovarna stanica je četvrta pretovarna stanica u Istri, ujedno i četvrta u Hrvatskoj, čija je izgradnja prema planu trebala biti okončana do završetka probnog rada Županijskog centra Kaštijun, no najvjerojatnije će se uspjeti realizirati i prije. Probni rad Kaštijuna planiran je početkom rada pretovarnih stanica iz tzv. prve faze - Poreča, Umaga i Labina koji su već izgrađene - dok se pretovarne stanice Buzeta, Rovinja i Pazina trebaju realizirati do završetka probnog rada Kaštijuna. (Gordana ČALIĆ ŠVERKO)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU