Cak osam mjeseci prije zadanog roka, netom prije pocetka ljetne sezone, Bina-Istra otvara dionicu Kanfanar - Umag u punom profilu autoceste i osam kilometara dugu spojnu cestu od Stancije Peliceti do Medulinske ceste, dok ce dionica do Pomera biti puštena u promet tijekom srpnja.
Službeno otvorenje obje prometnice zakazano je za 14. lipnja, u 12 sati na odmorištu Mirna. Iz Vlade je najavljeno da ce na otvorenje stici i premijerka Jadranka Kosor, no, bez obzira na to tko ce konacno prerezati vrpcu, brza i udobna autocesta povezivat ce Pulu i slovensku granicu na dionici dugoj 80 kilometara i time ce zapoceti zatvoreni sustav naplate preko ukupno deset cvorova.
Ukupna investicija izgradnje punog profila autoceste na dionici Pula -
Umag iznosi 228 milijuna eura, dok bi krajnja cijena 145 kilometara
autoceste, koja ukljucuje dvostruke pravce na vijaduktima i dodatnu
cijev tunela Ucke, trebala iznositi cak 1,1 milijardu eura.
Na vijaduktu Mirna, gdje se dosad evidentirao broj prolazaka, dnevno u
prosjeku prometuje 5.500 vozila, zimi ispod dvije tisuce, no ljeti i
preko 20 tisuca.
- Otvaranjem autoceste, osim što ce se upola skratiti vrijeme putovanja od Pule, odnosno Kanfanara, do Umaga, korisnicima smo omogucili brzo, udobno i sigurno putovanje, a pritom i maksimalno izašli u susret s cijenom uvodeci popuste od 30 do 50 posto preko pretplatnickog ENC uredaja, tvrdi Christian Santalesa.
Osim klasicne i ENC naplate, vozaci ce odsad moci koristiti i automatsku naplatu, dobrodošlu ukoliko na ENC uredaju ponestane sredstava, a placanje je moguce svim platnim sredstvima, za razliku od HAC-ovih naplatnih uredaja, koji prihvacaju samo kartice.
Sudeci prema još uvijek prekriženim znakovima maksimalnog ogranicenja
brzine od 110 kilometara na sat, jasno je da ce ljubitelji brze vožnje
autocestom morati usporiti. Tek nakon šest, odnosno 12 mjeseci
korištenja, postoji mogucnost podizanja maksimalne dozvoljene brzine
kretanja na 130 kilometara na sat.
Na
dionici Kanfanar - Rogovici dovršava se infrastruktura i grade rubovi,
nakon cega slijedi asfaltiranje dijela koji do sada nije dovršen,
ponajviše oko najviših usjeka oko pruge u Kanfanaru. Na toj kratkoj
dionici od osam kilometara trebalo je, naime, izgraditi vijadukt te
cetiri podvožnjaka i cetiri kružna toka. Ta ce dionica, prema najavama,
biti otvorena u listopadu, a cijena cestarine bit ce osam kuna. (Napisao i snimio Krešimir TADIJIC)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD PONEDJELJKA.