Od sutra će se za sva vozila otvoriti unutarnja prometna traka velikog kružnog toka u Šijani na ulazu u grad, na kojemu se privode kraju svi radovi po projektu izgradnje sustava odvodnje gornjeg dijela Šijanskog sliva s pripadajućim uređenjem rotora i okolnih lokacija. Građani će tako kružnim tokom prometovati u punom profilu, kao što im je bilo omogućeno i proteklog ljeta kada su, na zahtjev gradonačelnika, a s ciljem sprječavanja gužvi, za promet bile otvorene obje prometne trake kružnog toka.
Sadnja biljnog materijala
U tijeku je i završno uređenje rotora prema izvedbenom projektu projektantske kuće Urbis d.o.o. koje estetski zaokružuje cjelinu zahvata u zoni, a koja će dodatno obogatiti i predstojeće uređenje i ozelenjivanje ulaza u grad.
Naime, Grad Pula će nastaviti uređivati lokaciju rotora i neposrednog okoliša u sklopu projekta Hrvatskih voda, odnosno narednih dana započet će s uređenjem samog ulaza u Pulu i to sadnjom biljnog materijala na centralnoj zelenoj pasici između prometnih traka u nastavku od rotora u Šijani prema Stanciji Peličeti, uključujući i uređenje kružnih tokova kod Konzuma i Medeje gdje završava zahvat uređenja.
- Zadovoljan sam što su radovi predviđeni projektom pred samim završetkom i što imamo riješenu oborinsku odvodnje tog dijela grada. Građani od subote mogu voziti u obje trake rotora što će pozitivno utjecati na protočnost i sigurnost odvijanja prometa. Možemo se pohvaliti da Pula, zahvaljujući četverotračnoj dionici od Stancije Peličeti do Šijane, kružnom toku i retenciji, ima osiguran funkcionalan, kvalitetan i siguran ulaz u grad. Vjerujem da građani s nestrpljenjem očekuju da se u funkciju stavi i vizualna atrakcija kružnog toka, nedavno i probno upaljena, a koja je zaista jedinstvena u Hrvatskoj i šire. Uz hortikulturno uređenje oko rotora i predstojeće ozelenjivanje ulaza u grad, Pula će svim svojim sugrađanima i gostima biti predstavljena u najljepšem izdanju, naglasio je pulski gradonačelnik Boris Miletić.
Izgradnja sustava odvodnje gornjeg dijela Šijanskog sliva i uređenje lokacija oko rotora, kojeg je investitor Hrvatske vode, započeli su krajem studenog 2015. godine s rokom izvršenja od 18 mjeseci, odnosno do 18. svibnja 2017. godine, a izvođači radova su Vodoprivreda d.o.o. Buzet i Vodotehnika d.d. Zagreb. Vrijednost investicije iznosi 35,87 milijuna kuna, a investitor su Hrvatske vode.
Osnovni cilj ovog zahvata u prostoru bio je rješavanje problema plavljenja cestovnog čvorišta (rotora) na državnoj cesti D-66, manipulativnih i parkirališnih površina u njegovoj blizini te stambenih i gospodarskih građevina koji se nalaze neposredno uz državnu cestu. Izvedene su retencijske građevine, akumulacije, obodni kanali, čija je osnovna namjena smanjenje vrha vodnog vala za vrijeme intenzivnih oborina. Navedeni objekti trebali bi značajno produljiti vrijeme retencioniranja vode s pripadajućeg sliva jer je preuzet dio funkcije postojećeg sustava odvodnje, čime je omogućeno funkcioniranje oba sustava koje doprinosi povećanju sigurnosti od plavljenja.
Isprobavanje svjetleće vizure
U noćnim satima posljednjih dana započelo je i isprobavanje svjetleće vizure rotora. Autori projekta Dean Skira, dizajner svjetla, i arhitekti Dino Krizmanić i Leonid Zuban, zbog veličine rotora od 15.000 kvadrata, projektom su dali značaj estetici čitavog prstena rotora uzduž kojeg je nasip do tri metara visine, a na kojem su skulpturalno montirani čelični, bijeli štapovi duljine od 4 do 6 metara. Čak 340 takvih štapova, od kojih je svaki drugačije dužine, nagnuti su pod različitim kutovima, a u sebi imaju integrirane štrcaljke za vodenu maglicu koja će ispuniti prostor između štapova i nasipa uz prometnicu. Rasvjetni sustav, koji je kompjuterski kontroliran i programiran, predviđa osvjetljenje vodene maglice, štapova i zelene površine nasipa. (Goran ROJNIĆ)