Služba za odnose s javnošću Ureda generalnog direktora Hrvatskih voda potvrdila nam je u petak da će veliki kružni tok u Šijani u cijelosti za promet biti otvoren od 1. lipnja do 15. rujna. Kao što smo već pisali, rotorom će se konačno od srijede i tijekom cijelog ljeta prometovati u punom profilu.
Otvaranje cijelog kružnog toka za promet trebalo bi barem djelomično ublažiti velike prometne gužve koje su i jučer zagušile sve ulaze u rotor. I jučer su kolone vozila milile kako bi se uključile u promet u kružni tok, što je za posljedicu imalo i usporeno prometovanje dalje prema gradu. Kako se priliv vozila u Pulu učetverostručuje tijekom ljetnih mjeseci ulaz bi s ovakvim režimom regulacije bio praktički onesposobljen pa su Hrvatske vode prihvatile sugestiju da ga tijekom ljeta u cijelosti otvore za promet.
Uz otvaranje unutarnjeg prometnog traka, za promet će se otvoriti i odvojak za Ulicu 43. istarske divizije, odnosno trenutno svi lijevi, inače dvotračni, prilazi rotoru, što bi trebalo uspostaviti lakše prometovanje iako je o tome teško govoriti kada su ljetni mjeseci u pitanju zbog izuzetno velikog priliva vozila stranih gostiju iz svih turističkih destinacija u najveći istarski grad.
Iako su krajem prošle godine radovi bili usporeni, proljetos su se aktivnosti na gradilištu intenzivirale. U unutrašnjosti rotora nazire se tako novi retencijski sustav, koji bi trebao spriječiti plavljenje ovog dijela grada, pogotovo dijela Industrijske zone u kojem su smješteni veliki trgovački lanci. Oborinska voda s cijelog područja akumulirana u ovoj velikoj retenciji, ali i ostalim okolnim retencijama i kišnim vrtovima, polako će se sustavom otpuštati u kolektor, koji zbog smanjenog kapaciteta kanalizacijskog sustava u Ulici 43. istarske divizije nije do sada mogao upiti vodu prilikom velikih oborina. Vrijednost investicije iznosi 35,87 milijuna kuna, a investitor su Hrvatske vode.
Prema najavama, radovi na ovom važnom projektu za grad Pulu trebali bi trajati sve do kraja godine, no prema najavama gradonačelnika Borisa Miletića, i tijekom ljeta odvijat će se ubrzano pa možda najesen neće biti potrebe za ponovnim zatvaranjem unutrašnje prometne trake. Hoće li se to doista biti tako pokazat će vrijeme. (Goran ROJNIĆ)