Od rujna dostupan ekarton i eHZZO - portal za pacijente

Liječnici će u vrlo kratkom vremenu imati sve informacije o pacijentu (Duje Klaric / CROPIX)
Liječnici će u vrlo kratkom vremenu imati sve informacije o pacijentu (Duje Klaric / CROPIX)

Opsežan projekt informatizacije hrvatskog zdravstva koji je pred15-ak godina započeo suradnjom Ministarstva zdravstva, Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje i Ericssona Nikole Tesle nastavlja se uvođenjem eKartona i eHZZO - portala za pacijente. Središnji elektronički zdravstveni zapis pacijenta, odnosno eKarton, objedinjen je i strukturiran skup osobnih zdravstvenih podataka o pacijentu, prikupljenih i pohranjenih u Centralni informacijski zdravstveni sustav – CEZIH kojem pristup imaju samo ovlašteni liječnici koji sudjeluju u liječenju pacijenta i za koje je pacijent dao pristanak, izvijestili su u četvrtak iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.

Naglasili su da se podaci prikupljaju dobro uhodanim uslugama, poput eRecepta ili eUputnica, kroz zaštićenu virtualnu privatnu mrežu, a maksimalnu sigurnost jamči čitav niz zaštitnih mjera, uključujući kriptirani promet podataka te pametne identifikacijske kartice putem kojih ovlašteni zdravstveni djelatnici pristupaju sustavu.

- Digitalna razmjena cjelovite informacije o pacijentima među autoriziranim liječnicima podići će kvalitetu zdravstvene skrbi i sigurnost pacijenata te olakšati rad liječnicima, a potencijalno i drugim autoriziranim korisnicima. Danas je moguće da kod prijema u bolnicu ili u hitnu službu liječnik nema nikakvih relevantnih informacija o pacijentu, npr. ako je pacijent u nesvijesti ili jednostavno nije u stanju prenijeti tražene podatke. Korištenjem eKartona liječnik će kroz tridesetak sekundi moći sagledati sve relevantne medicinske informacije, poput onih o alergijama, implantatima ili lijekovima koje pacijent trenutno koristi i potom, sukladno tome, usmjeriti svoje aktivnosti te efikasnije pružiti pomoć, priopćili su iz HZZO-a.

Napominju da će ovo rješenje smanjiti vrijeme provedeno u čekaonicama tamo gdje je to najpotrebnije te, uz bolju suradnju različitih razina zdravstvene zaštite, osigurati jedinstveni repozitorij podataka pacijenata sa sveobuhvatnim pogledom na njihovo zdravlje. Ističu da je važan dio nadogradnje funkcionalnosti je i komunikacija s pacijentima putem eHZZO - portala za pacijente koji će aktivno uključiti pacijente u zdravstveni sustav te na jednostavan način obuhvatiti medicinske i administrativne podatke u digitalnom obliku i, u konačnici, rasteretiti zdravstvene djelatnike dijela administrativnog posla.

Naime, kroz eHZZO - portal za pacijente, dostupan putem sustava e-Građani, pacijenti će moći vidjeti sve svoje propisane i izdane lijekove i nalaze te dodatno samostalno upravljati pravima pristupa i zaštititi  svoju privatnost, a moći će vidjeti i detalje o tome tko je i kada pristupao pojedinim dijelovima eKartona.

Najveću korist od novih unaprjeđenja u informatizaciji zdravstvenog sustava, hrvatski će pacijenti dobiti kroz bolju i učinkovitiju komunikaciju pacijenata sa sustavom te između autoriziranih zdravstvenih djelatnika međusobno.

- Dijelovi sustava koji su već implementirani značajno su doprinijeli podizanju kvalitete zdravstvenih usluga, a ova daljnja nadogradnja će dodatno tu kvalitetu poboljšati, premda će se puni razmjer te dobrobiti osjetiti tek kad se ispune svi zakonski preduvjeti i provedu planirane integracije među korisnicima sustava te kad sustav bude u punoj mjeri funkcionirao na nacionalnoj razini, navode u HZZO-u.

Ističu da je Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske (CEZIH) s uslugama poput eRecepta, eUputnice i eNaručivanja već svrstao Hrvatsku među najnaprednije Europske države u području eZdravstva, a po korištenju eRecepta s Danskom, Estonijom, Islandom i Švedskom dijelimo prvo mjesto u Europi. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter