Na autocestama kojima upravlja HAC cestarine će poskupjeti za pet posto, uvode se više sezonske cestarine, tvrtka HAC ONC bit će spojena s HAC-om, a odustaje se od uvođenja vinjeta.
Ovo su glavne točke sporazuma, koje su se našle na "stolu" tijekom pregovora Ministarstva prometa i Svjetske banke o 1,8 milijardi eura "teškom" paketu pomoći za rješavanje financijskih problema u financijskom sektoru, javlja Jutarnji list. Ugovor bi trebao biti potpisan u prvom tromjesječju iduće godine.
Autocesta Rijeka Zagreb ostat će samostalna tvrtka, a uvest će se i automatizirana naplata cestarine.
Povećanje cestarine od pet posto, koje bi trebalo stupiti na snagu već 1. siječnja odnosit će se samo na prvu i drugu kategoriju vozila. Analizom je, prema pisanju Jutarnjeg, naime, uočeno da je cestarina po kilometru na autocesti Rijeka -Zagreb veća nego na HAC-ovim autocestama, a vlasnik tvrtki koje upravljaju tim autocestama je isti. Stoga bi se ovim povećanjem izjednačio iznos cestarine po kilometru, a prihod HAC-a bi se povećao za oko 80 milijuna kuna. U tom slučaju, cestarina od Zagreba do Splita iznosila bi umjesto sadašnjih 174, 183 kune, a do Lipovca umjesto 184, 193 kune.
Sezonske cestarine plaćat će se od 15. lipnja do 15. rujna na svim pravcima pod upravljanjem HAC-a i ARZ-a, a bit će 10 posto više nego u ostatku godine.
Jedan od najvažnijih modela ovog aranžmana je reprogram nepovoljnih kredita HAC-a, ARZ-a i HC-a na 15 do 20 godina. Planira se da Vlada sa Svjetskom bankom sporazum potpiše u prvom tromjesečju sljedeće godine, a država u ljeto izda prve obveznice. (P. N.)