Peticiju sa zahtjevom da se radnicima, ucenicima i studentima s Labinštine, osigura prolaz dionicom državne ceste Most Raša - Barban, koja je zbog obnove za sav promet zatvorena do 15. lipnja, potpisalo je 300-tinjak gradana, doznajemo od inicijatorice Ismete Jovicic.
Ova stanovnica Mosta Raše veli da su autograme nezadovoljnika prikupljali svega dva dana u Barbanu, Raši i Labinu, a predat ce ih, najavljuje, tvrtki Hrvatske ceste, investitoru.Dnevni putnici na relaciji Labin - Pula negoduju jer ce, vozeci preporucenim pricuvnim pravcem - preko Potpicna, Sv. Katarine i Žminja - umjesto 40-ak kilometara, tri i pol mjeseca prevaljivati gotovo dvostruko više. Radnici su nam vec izrazili bojazan da im poslodavci nece placati realne, uvecane putne troškove, što je ozbiljan udarac na novcanik u vrijeme rastucih cijena goriva.
Glavni je razlog obustave prometa rekonstrukcija i gradnja mostova. Vec su srušeni skroz dotrajao most Sv. Foška te onaj preko tzv. obuhvatnog kanala "pet", a prijelaz za interventna vozila - hitnu pomoc i vatrogasce - te lokalno stanovništvo osiguran je preko privremenih nasipa. Jovicic nam je rekla da tuda ipak prometuju i pojedini vozaci.
- Svi znamo što znaci znak zabrane prometa - ondje je iskljucivo zbog potrebe, a ne necijeg hira, kategorican je Davor Bazina, predstavnik investitora i koordinator radova. Objašnjava da uz radove na mostovima promet prijece i svakodnevna miniranja duž cijele dionice, neophodna radi proširenja usjeka.
Nepremostive rijeke Raše, koja je izolirala Labinjane, na zadnjem zasjedanju Gradskog vijeca dotaknuo se zastupnik Dorino Rajkovic. Pitao je da li se uz dodatna ulaganja rješenje moglo pronaci u izgradnji privremenih, pontonskih mostova. Za Bazinu iz Hrvatskih cesta ta je opcija, kako je rekao, "totalno nerealna".
Labinski gradonacelnik Tulio Demetlika tvrdi pak da je Grad ucinio ono što je mogao - s izvodacem radova, pulskom tvrtkom Ceste dogovorio da se rok zatvaranja prometnice maksimalno skrati.
- Da se promet nije obustavio, rokovi bi se produžili jer se uz
promet jednim trakom ne mogu nesmetano obavljati ni miniranja te velike
betonaže u usjecima. Izvodac nam je obecao da ce po zatvaranju
prometnice produžiti radno vrijeme, na dvije smjene te subotu i
nedjelju, kaže Demetlika, iznova pozivajuci gradane na strpljenje.
Dugoocekivana rekonstrukcija dionice cija je dotrajalost kumovala
brojnim prometnim nesrecama zapocela je krajem sijecnja, a prema
projektu i dozvolama potrajat ce 14 mjeseci. Projekt je vrijedan oko 26
milijuna kuna.
Obilaznom rutom potrošnja goriva veca za 24 kune u jednom smjeru
Prema interaktivnoj karti Hrvatskog auto kluba, napravili smo
kalkulaciju kolika je putnicima, sa stajališta potrošnje goriva i
vremena, razlika izmedu puta Labin - Pula preko Raše i Labin - Pula
preko Vozilica, Kršana, Potpicna, Sv. Katarine i Žminja.
Po starom, trenutno zatvorenom putu, od Labina do Pule ima 43,15
kilometara, za što je vremenski potrebno 50 minuta i 26,90 kuna
vrijednosti goriva. Izracun troškova goriva dobili smo uzimajuci u obzir
cijenu eurosupera 95 (9,59 kuna za litru) prema Ininom cjeniku od 8.
ožujka, uz potrošnju od 6,5 litara na sto kilometara.
Preporucenim zaobilaznim pravcem preko Žminja put od Labina do Pule
iznosi 81 kilometar, za što je potrebno 91 minuta vožnje, a trošak
goriva iznosi 50,49 kuna. Tome treba pridodati i 12 kuna cestarine,
ukoliko od Žminja do Pule vozite Ipsilonom.
Cešce policijske kontrole brzine
Zbog gustog prometa na zaobilaznom pravcu od Labina prema Puli -
preko Vozilici, Kršana, Potpicna, Sv. Katarine i Žminja - cešce su
kontrole brzine te nepropisnog pretjecanja, potvrdila nam je Radmila
Pekas, nadležna službenica u labinskoj policijskoj postaji.
- Od Vozilici se prakticki sve vrijeme vozi kroz naselja, što
podrazumijeva ogranicenje brzine od 50 kilometara na sat, a obnovljena
prometnica nerijetke povuce na gas. Posebno apeliramo na opreznost
vozaca teretnih i dostavnih vozila koji zbog vece težine više moraju
dodatno pripaziti na brzinu, upozorava Pekas.
Hitna pomoc danju za Rijeku
U labinskoj Hitnoj pomoci doznajemo da preko privremenog nasipa za
interventna vozila u naselju Most Raša za pulsku bolnicu prolaze samo
nocu, kada nema radova na gradilištu. Danju idu zaobilaznim pravcem
preko Potpicna i Sv. Katarine, ili pak hitne pacijente hospitaliziraju u
Rijeci.