Od iduće godine suveniri Svjetlećih divova

Svjetleći divovi (M. ANGELINI)
Svjetleći divovi (M. ANGELINI)

Posljednjeg dana listopada, u petak, ističe rok za glasanje za najbolju svjetsku svjetlosnu instalaciju u 2014. godini u sklopu natječaja "city.people.light" na kojemu je u društvu 15 europskih i svjetskih metropola poput Londona, Lyona, Ankare, Seoula i Copenhagena, nominirana i Pula, odnosno, svjetlosna instalacija dizajnera Deana Skire "Svjetleći divovi". Ta je instalacija realizirana u suradnji Turističke zajednice Pule i brodogradilišta Uljanik.

Glasanje u tijeku

Iako se situacija mijenja iz dana u dan, prema trenutnom poretku "Svjetleći divovi" su drugoplasirani s gotovo 106 tisuća prikupljenih glasova, dok uvjerljivo vodi turska Ankara koja je u protekla dva dana stigla do više od 190 tisuća glasova, a španjolski Toledo pao je u treći plan sa "svega" 85 tisuća glasova.

Osvijetljene dizalice postale su prepoznatljivi simbol i nova turistička atrakcija Pule, o kojemu su već pisali i mnogi svjetski mediji. Projekt je nastao uz pomoć i u suradnji s Arenaturistom, Ministarstvom turizma Republike Hrvatske, Kamgradom i Unilineom.

Projekt "city.people.light" zajednički provode tvrtke Philips i udruge LUCI (Lighting Urban Community International), međunarodne mreže koja okuplja gradove i profesionalce koji koriste svjetlo kao glavni alat za urbani, društveni i gospodarski razvoj, vodeći pritom računa o održivosti i zaštiti okoliša.

No, s obzirom na novu gradsku svjetlosnu atrakciju, koju je TZ Pula u suradnji s brodogradilištem i dizajnerom Deanom Skirom realizirala na Uljanikovim dizalicama, te borbu za najbolju svjetlosnu instalaciju na Phillipsovom natječaju, evidentno je da je ova projekt apsolutno uspio postati prepoznatljiv znak Pule i turistička atrakcija. Stoga smo upitali nadležne u Turističkoj zajednici da li je već ove netom završene turističke sezone  iskoristila Svjetleće divove kao "promotivni materijal", odnosno, brendirala ih, primjerice, prodajom magneta za frižider s "likom" Svjetlećih divova ili prodajom majica "Svjetlećih divova" (one koje svijetle u ritmu viđene su na premijeri Festivala Visualia).

Članci i u Reutersu

- Turistička zajednica je u 2014. godini usmjerila svoje aktivnosti na kreiranje projekta Svjetlećih divova, te na njihovu promociju diljem svijeta. Tako su na samoj Visualiji bili prisutni novinari iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Njemačke, Austrije, Velike Britanije i Rusije koji su pisali o samom eventu i Svjetlećim divovima. Turistička zajednica je foto i video-materijale slala svim predstavništvima Hrvatske turističke zajednice koji su u kontaktu s medijima objavili vijesti, te je samo putem Reutersa objavljeno 20-tak članaka za koja imamo saznanja. Također je u flight magazinu Ryanaira Lets Go za kolovoz objavljena reportaža o dizalicama na pet stranica, kaže direktorica pulske Turističke zajednice Sanja Cinkopan Korotaj.

S obzirom da je projekt Svjetlećih divova zaštićen pulska Turistička zajednica namjerava sljedeću sezonu dočekati spremna i pokrenuti dodatnu promociju nove pulske atrakcije. Inače, Turistička zajednica ne smije se baviti navedenom vrstom prodaje suvenira, no zato je u ovaj posao krenula s udrugom Sonitus, koja će "odraditi" taj posao.

Brend pula+light

- Turistička zajednica grada Pule je već i ove 2014. godine počela raditi zajedno s Udrugom Sonitus na kreiranju novih suvenira "Svjetlećih divova" da bi se stigli izraditi za sljedeću godinu. Kako je kreiranje i izrada suvenira isto projekt za sebe koji zahtijeva vrijeme nismo ga stigli ostvariti u 2014. godini koja je bila godina realizacije projekta i promocije. U 2015. godini svakako će u Puli biti prisutni suveniri "Svjetlećih divova" pod brendom pula+light, ističe direktorica TZ Pula. (Goran ROJNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter