Jučer oko podneva dogodila se neugodna rasprava između grupe mladih turista i vozača taksija. Potonji je mladima - od kojih je većina pričala engleski, no jedna je osoba znala i hrvatski - vožnju od gradske knjižnice do Verude htio naplatiti sto kuna. To je kod mladih izazvalo čuđenje s obzirom na to da na taksiju velikim slovima piše "15 kuna tri kilometra"!
Mladi su nazivali dispečersku službu, no nakon višekratnog pozivanja na broj koji počinje s 0600 (i tako se naplaćuje) nisu uspjeli dobiti odgovor koliko košta vožnja do Verude. U konačnici su odustali od te vožnje.
Ova situacija ponukala nas je da još jednom provjerimo kako je organizirana vožnja s Outlook festivala.
Dakle, u Puli se vožnja Taxi Cammeom naplaćuje na sljedeći način - start od 15 kuna uključuje prva tri kilometra, vožnja po kilometru (nakon prva tri) košta šest kuna, dok se prtljaga ne naplaćuje. Od Marina Krizmana, pulskog taksista i bivšeg predsjednika Ceha, doznajemo da taksisti koji imaju akreditaciju za Outlook, odnosno mogu ići do kampa na Puntiželi, gdje imaju stajališta, imaju dvije vrste cijena koje je utvrdio organizator. Jedna je za kombi, a druga za auto u kojem se mogu voziti do četiri osobe. Tako primjerice, pojašnjava, vožnja od kampa do Velog Vrha košta 75, a do centra grada 95 kuna, od čega 15 ide Pula Parkingu.
Te se cijene, pojašnjava, primjenjuju samo kad se ide na ili s festivala. Dakle, ukoliko netko redovno pozove taksi, tu vožnju plaća po redovnom cjeniku - start je 15 kuna, a svaki kilometar po sedam kuna.
- Ukoliko vidim da stranke idu do Outlooka, imam pravo naplatiti im cijenu koja je dogovorena s organizatorima jer je to i prema njima fer, no ukoliko me neka mušterija, pa bila ona i Englez, pozove iz, primjerice, Viške ulice i želi ići do Verudele, tu nema muljanja - plaća se po aktualnom cjeniku, veli Krizman.
Dodaje da je ove godine stvar fenomenalno organizirana u odnosu na lani i da je organizator sve dobro smislio - postoje akreditacije za ulaz, dogovorena su stajališta, vožnje idu po redu… Dodao je da bi goste festivala trebalo bolje upoznati s dogovorenim cijenama ili im podijeliti cjenike da bi znali svoja prava i koje su dogovorene cijene.
Kazao je da je od nekoliko mušterija čuo da neki taksisti naplaćuju više cijene od dogovorenih. Smatra da se to, kada je Taxi Cammeo u pitanju, događa jer vožnje više ne idu preko dispečera, a vozači su potplaćeni te na taj način pokušavaju dodatno zaraditi.
Nazvali smo potom i Gorana Kolara, tehničkog direktora Cammea, koji nam je ukazao na problem koji ih muči, a to je da su privatni taksisti počeli oponašati njihova vozila stavivši na njih prepoznatljive žuto-crne kockice, a neki su od njih stavili i slična imena poput "Camello".
- Postoje taksisti koji glume Cammeo i većina se neugodnih iskustava, koja ljudi prepišu našim taksistima, najčešće odnosi na njih, veli Kolar te kaže da se ne može reći da su taksisti Cammea bezgriješni, no da ih se kontrolira i problema pri naplati ne bi trebalo biti. (B. PETROVIĆ)
CIJELI TEKST U DANAŠNJEM TISKANOM IZDANJU.