Slovenska je vlada krajem proteklog tjedna aktualizirala planove o gradnji brze ceste između Kopra i Dragonje, odnosno do graničnog prijelaza Kaštel. Po informaciji koju je objavila Slovenska tiskovna agencija, vlada premijera Janeza Janše potvrdila je odluku o pripremama za izradu urbanističkog plana za tu prometnicu, ali se nije izjasnila o najboljoj varijanti njene trase, o čemu je u proteklih desetak godina rađeno više različitih studija.
Urbanistički plan namjerava se dovršiti do sredine iduće godine, a javnu objavu dokumentacije i prihvaćanje neophodne vladine uredbe o gradnji moguće je očekivati krajem 2015. Planovi o povezivanju tog dijela Slovenije i hrvatske Istre brzom cestom nisu novi, a rasprave o najpovoljnijoj trasi traju već više od deset godina.
Iz hrvatskog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture doznajemo da je Janšina vlada na svojoj sjednici 3. siječnja potvrdila najprimjereniju i ekonomski najprihvatljiviju verziju ceste, na koju je suglasnost dala i Vlada Republike Hrvatske, a prijedlog je bio pripremljen još 2006. godine.
Dvije vlade vrlo intenzivno surađuju po tom, kao i po drugim međugraničnim pitanjima. Cesta od Kopra do Dragonje bit će duga 15,5 kilometara. Započet će na završetku autoceste kod Srmina, dijelom prolaziti postojećom prometnicom Škofije - čvor Srmin - Kopar, a zatim se proširiti sa sadašnje četiri trake na šest sve do Dragonje. Već bi tijekom ove godine prijedlog slovenskog državnog prostornog plana vezano za ovu investiciju i studija na okoliš trebali biti predstavljeni javnosti.
Kako doznajemo od Edija Andreašića, gradonačelnika Buja, čiji se gradski teritorij prostire do same granice, službenih informacija o ovom projektu zasad nemaju.
- Itekako nam je drago da počinju pripreme za taj zahvat u prostoru, ne bi li se do graničnog prijelaza Kaštel i Buja moglo stići na najsigurniji i najbrži način. Nadam se da će se to što prije i realizirati. S naše strane nemamo puno što učiniti. Sljedeći tjedan ću u Zagrebu potpisati sporazum s Hrvatskim cestama za izgradnju kružnog toka na Stanici Valanari, na mjestu raskrižja na kojem semafori nikad nisu profunkcionirali, čime će ulaz u Buje iz pravca Slovenije biti daleko primjerenije uređen po pitanju sigurnosti i praktičnosti za sve sudionike u prometu, kao i estetike, kazao je Andreašić.
Izgradnju kružnog toka čija se vrijednost procjenjuje na osam milijuna kuna financiraju Hrvatske ceste, Grad Buje pobrinut će se za projektnu dokumentaciju i rješavanje imovinskopravnih odnosa za zemljište, a početak radova se predviđa nakon turističke sezone. (K. FLEGAR/Hina)