Obnovljena 308-ica u tri karoserijske verzije

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Novi Peugeot 308 premijerno je predstavljen na ovogodišnjem ženevskom salonu automobila, prošli mjesec krenuo je u prodaju na europskom tržištu, dok na domace stiže sredinom svibnja. Zadatak mu je nastaviti uspjeh 308 game s gotovo 900 tisuca prodanih primjeraka od prvog predstavljanja u rujnu 2007. godine. Prošlog tjedna upoznali smo se sa svim njegovim karoserijskim izvedbama (limuzina, kupe-kabrio i karavan), vozeci se cestama Hrvatskog Zagorja i u samom centru svetišta Marije Bistrice.

Obnovljeni 308 dolazi s potpuno izmijenjenim dizajnom prednjeg dijela. Logotip marke je promijenjen tako da kromirani lav sada "leži" na crnoj podlozi. Na novom odbojniku sužen je crni dio s otvorom za zrak, uz maglenke su postavljena dnevna LED svjetla ciji je oblik odsad manje agresivan, ali elegantniji od prethodnice.

Dimenzije unutrašnjosti znatno su povecane. Širina na dijelu blatobrana sprijeda široka je 1.464 mm za limuzinsku i SW varijantu te raste do 1.492 mm za CC verziju. Straga, širina iznosi uvjerljivih 1.471 mm i 1.321 mm za kupe kabrio. Osjecaj prostora još je više upecatljiv zahvaljujuci raznim pretincima ukupnog obujma 42 litre. U 308 SW udobno ce se smjestiti svih sedam putnika zahvaljujuci dodatnim opcijskim redom sjedala. Ta sjedala takoder se mogu upotrijebiti i kao moduli za prilagodbu unutrašnjosti, kao zamjena za drugi red sjedala.



Prtljažnik proguta 647 litara u karavanskoj izvedbi, dok hatchback zaprima 430. Kod CC izvedbe obujam prtljažnika broji 465 litre u kupe konfiguraciji, odnosno 266 litara kad je krov spušten. Inace, spušta za svega 20, a isto toliko mu treba da se ponovo transformira u kupe. Putnici u 308 limuzini ili SW nemaju "vjetar u kosi", ali zato mogu uživati u osuncanoj kabini zahvaljujuci golemom panoramskom krovu koji je na popisu dodatne opreme.

Što se motorizacije tice, na prezentaciji je posebno istaknut novi agregat e-HDi tehnologije, 1,6-litarski turbodizelaš od 112 konjskih snaga, opremljen filterom cestica FAP u kombinaciji sa šesterostupanjskim rucnim mjenjacem.

Ova verzija na instrument ploci ima displej koji vozaca neprestano informira o ekološkom nacinu vožnje. Prema tvornickim pokazateljima, prosjecna potrošnja ovog motora iznosi svega 4,4 litre, uz CO2 emisiju od 115 g/km. S mjesta do stotke stiže za 11,4 sekunde, a maksimalno doseže 190 km/h.

Osim njega, u ponudi ce se naci otprije poznata cetiri benzinska motora stroge Euro 5 norme. To su 1.4 VTi od 98 KS, 1.6 VTi od 120 KS, "turbak" 1.6 THP od 156 KS i najjaci 1.6 THP od okruglih dvjesta "konja". Takoder, nudit ce se jednak broj dizelaša: 1.6 HDi FAP 92, spomenuti 1.6?e-HDi FAP 112 te dva dvolitraša od 150 i 163 konjske snage. Agregati su, ovisno o snazi i karoserijskoj izvedbi, upareni s rucnim peterostupanjskim, šesterostupanjskim ili automatskim mjenjacima.



Automobil dolazi s novim imenovanjem paketa opreme. Peterovratni hatchback dobio je pakete "access", "active" i "allure", karavan SW samo "access" i "allure", dok je 308 CC zadržao imena "sport", "sport pack" i "feline".

Vec u osnovnom paketu nalazi se ABS, varijabilni servo upravljac podesiv po visini i dubini, rucni klima uredaj, svjetla za maglu, radio MP3 s rucicom daljinskog upravljanja na upravljacu, paket "look" (rucice na vratima i poklopci retrovizora u boji karoserije), prednji i bocni zracni jastuci, središnje daljinsko zakljucavanje, tonirana stakla, putno racunalo, djeljiva stražnja klupa, el. podizanje prednjih stakala, el. podesiva i grijanja vanjska ogledala, sjedalo vozaca podesivo po visini, dnevna svjetla i još štošta.

Peugeot 308 trenutno se nalazi na petoj poziciji najprodavanijih kompakata u Hrvatskoj. Cilj uvoznika je do kraja fiskalne godine prodati ukupno 1.200 komada.

Osnovna hatchback varijanta 1,4 VTI s paketom "acces" košta 98.400 kuna (u SW varijanti 104.900 kn). Najjeftiniji 1,6-litarski HDi agregat od 92 KS stoji 112.400 kuna, dok za e-HDi inacicu valja izdvojiti 125.900 kuna, a dolazi u "active" opremi.

Kupe kabrio inacica u "sport" paketu i varijanti s benzinskim 1,6-litarskim VTi agregatom (120 KS) dostupna je od 167.900 kuna, dok za top opremljenog turbobenzinca od 200 KS valja izdvojiti pozamašnih 229.900 kuna. Valja napomenuti da se cijene u odnosu na prethodni model nisu podizale, dapace, nešto su niže.


Podijeli: Facebook Twiter