Obnavlja se zgrada željezničkog kolodvora u Puli

(N.LAZAREVIĆ)
(N.LAZAREVIĆ)

HŽ Infrastruktura krenula je u projekt obnove krovišta i vanjskog dijela zgrade glavnog Željezničkog kolodvora u Puli. Do sada derutni izgled nakon obnove trebao bi zgradu Željezničkog kolodvora pretvoriti u ljepoticu a u radove se krenulo zbog derutnosti krovišta koji je propuštao oborine.

Čekaonice na čekanju

Samo krovište sagrađeno je od salonitnih valovitih ploča, koje se sad skidaju, kako bi se obnovila cijela krovna konstrukcija, koja će na kraju biti pokrivena s klasičnim glinenim kupama. Renovira se i cijela fasada, i sav eksterijer, odnosno nadstrešnica s prednje strane zgrade na samoj stanici. Kameni dijelovi zgrade će se pjeskariti, a žbukani dijelovi obnoviti i prefarbati.

- Konačno se uspio pokrenut projekt rekonstrukcije krovišta glavnog kolodvora koje je puštalo, a uredit će se i kompletno pročelje, odnosno fasada, kamen će se pjeskarit, te napravit nova nadstrešnica. Unutrašnjost zgrade neće se obnavljati, čekaonice i kancelarije neće se dirati. Jedino što će se promijeniti stolarija u prizemlju zgrade, rekli su nam na Kolodvoru.

Originalni izgled zgrade mora bit očuvan kao dio baštine. Uz navedene radova uredit će se i okoliš kolodvora, a radove, za koje se procjenjuje da će trajati 90 dana ukoliko vremenske prilike budu stabilne, izvodi prema projektu same željeznice tvrtka Leo Grad iz Bjelovara.

Odsječen od Hrvatske

Željeznički kolodvor u Puli izgrađen je 1876. godine čime je dovršena zadnja dionica istarske pruge odnosno odvojka Južne željeznice od Divače do Pule. Zgrada kolodvora smještena je praktički na samoj obali Pulskog zaljeva. Posljednjih godina promet je na kolodvoru smanjenog intenziteta zbog odsječenosti istarskih željeznica od ostatka hrvatske željezničke mreže do koje je došlo osamostaljivanjem Hrvatske i Slovenije. (G. ROJNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter