Hladnije vrijeme i oblaci te temperatura ujutro od oko 17 Celzijevih stupnjeva u Pulu su iznova donijeli nepregledne kolone turista iz okolnih opcina te uobicajeno izazvali kolaps na prilaznim cestama i gradskim prometnicama.
Nepregledne kolone vozila na ulazu u grad s Velog Vrha protezale su se Fažanskom te Vodnjanskom cestom gdje su se stvorili prometni cepovi, a autobus iz Štinjana u 12.30 stigao je, prema rijecima kolegice, u Pulu u 14.15, dok su osobna vozila iz Vodnjana na, primjerice, Verudu stizala nakon sat vremena vožnje.
Zbog preopterecenog ulaska u grad na Velom Vrhu, policija je na Vodnjanskoj cesti vozila usmjeravala na Partizanski put, medutim i ondje je ubrzo došlo do zagušenja nakon što prometna mladež na križanju Rive i Ulice 119. brigade nije uspjela ubrzati protocnost vozila koja su pristizala s obiju strana Rive te Ulice Starih statuta.
Preopterecenje Rive osjetilo se i na drugim gradskim prometnicama pa je tako trebalo pola sata vožnje u koloni od Verude do Arene preko Bulevara i Rive, a zagušenja prometa zbog Rive su se posljedicno osjecala i u Tršcanskoj te Ulici 43. Istarske divizije, kao i na obilaznici.
Najidealnija ruta bila je, kao i uvijek od uvodenja takve regulacije prometa: Radiceva - Nazorova - Trg Republike - Mletacka - Stankoviceva, te obrnutim smjerom Rakovceva - Mletacka - Trg Republike - Maruliceva - Radiceva, a bez problema se kretalo i obilaznicom iz smjera Šijane prema Verudeli. Problema je bilo i s Trga Republike krenuti prema Giardinima, gdje je promet bio konstantno zagušen.
U obilazak grada automobilom krenuli smo u 14.45 sati sa sredine Rive i odmah upali u gužvu cemu pridonio ugašen semafor. Pokazalo se u daljnjoj vožnji da su najvece gužve na prometnicama bile baš tamo gdje je policija regulirala rad semafora, pogotovo na cvoru Šijana na ulazu/izlazu iz grada.
Teško je bilo i pripadnici prometne mladeži na križanju Rive i Ulice 119. brigade, no, kada se cinilo da ce vožnja preko kružnog toka na Punti i dalje Ulicom 43. Istarske divizije biti "pjesma", uslijedio je zastoj. Prvo zbog dostavnog vozila nadomak Autobusnom kolodvoru, a zatim i kolona sve do kružnog toka na križanju s Koparskom ulicom, za koju je, pokazalo se kasnije, kriva regulacija semafora na cvoru Šijana.
Predugo puštanje prolaska jednog smjera prilikom regulacije prometa stvaralo bi preduge kolone vozila u drugom smjeru, pa se cini da je bilo bolje pustiti semafore da sami odraduju funkciju zbog koje su postavljeni. Doduše, možda bi bez prisutnosti djelatnika prometne policije situacija bila još i gora. Ipak, do Merkatora, kao, recimo, posljednje gradske tocke, uspjeli smo stici za 20 minuta i to u vrijeme povratka s posla vecine Puljana. Da smo koristili sporedne ulice, put bi sigurno bio dvostruko kraci.
Povratak je, medutim, bio puno teži, prvenstveno zbog spomenute regulacije rada semafora na cvoru Šijana. Ni tu se nismo odlucili na "kracenje" i direktan dolazak na kružni tok na Valturskoj ulici, pa smo punih 15 minuta cekali pomak vozila koji su iz pravca Stancije Peliceti ulazili u grad. Kada smo konacno prošli cvorište, uslijedila je milina na obilaznici u smjeru Verudele.
S druge strane, osjetio se odlazak kucama radnih ljudi iz okolnih opcina, a najvidljivije je to bilo na Mutilskoj ulici u smjeru obilaznice, gdje su vozila pulskih registracija stvorila kolonu. No, u smjeru grada prometovalo se prilicno lako i brzo i obilaznicom i Mutilskom ulicom. Cak se i Trgom Republike prošlo bez gužvi, a onda je uslijedila kolona od tržnice do kazališta, te preko Giardina i Rive, koja se protezala tijekom citavog dana.
Uz miljenje u kolonama, u Puli prakticki nije bilo slobodnog parkirnog mjesta. Vec oko devet sati nije ga bilo ni za lijek. Na svim javnim parkiralištima svijetlilo je upozorenje da je parkiralište puno, pa je i takva situacija izazvala dodatna kruženja vozila inozemnih registracija što je povecavalo gužve na prometnicama. (Goran ROJNIC; snimili Manuel ANGELINI i Danilo MEMEDOVIC)