Ostvarivanje gradskog proračuna, koncesija tvrtki Orijentir za dio kupališta Stoja, davanje u koncesiju PŠRD-u Štinjan sportske lučice Štinjan-Puntižela teme su o kojima su se sinoć izjašnjavali pulski gradski vijećnici, ali je sve ostalo u sjeni burne rasprave i svađe kakva se u ovom sazivu Gradskog vijeća ne pamti. A sve zbog prije dvije godine izgrađene obilaznice a koja još nije sanirana unatoč utvrđenim oštećenjima.
Zahtjev deset oporbenih vijećnika, o čemu smo opširno pisali, da se pokrene hitna sanacija proširenog dijela obilaznice na teret izvođača radova Cesta d.o.o. iznio je Ladonjin vijećnik Mauricio Licul. Obrazlažući zahtjev "očešao" se o gradonačelnika Borisa Miletića, pročelnika Damira Prhata, vijećnika Valtera Boljunčića, ali i generalno, o sve vijećnike vladajuće koalicije. U više je navrata tvrdio i da cijena kilometra proširene obilaznice prelazi 50 milijuna kuna.
- Iznos koji spominjete svakim vašim nastupom raste. Počeli ste o cijeni obilaznice govoriti s 40, pa ubrzo 45, a sada i 50 milijuna kuna. Istina je, ipak, drugačija, odgovorio je pročelnik Prhat, za projekt u kojem je plaćeno 31,88 milijuna za radove i još 7,28 milijuna kuna za PDV, te pritom istaknuo da Grad nije izvođaču platio posljednji dio ukupnog iznosa od 2,7 milijuna kuna zbog utvrđenog oštećenja.
Usto je Prhat naglasio da su Ceste nedavno primorane produžiti garanciju u iznosu od 7,9 milijuna kuna do 2014. godine, dakle, osigurano je sveukupno preko deset milijuna kuna kako bi se omogućila sanacija nakon okončanja izgradnje obalnog kolektora na rivi i kružnog toka ulazu u Šijani na ulazu u grad, razloga zbog čega Grad ne zahtjeva sada sanaciju kako se ne bi za promet zatvorila i obilaznica.
Licula, međutim, to nije zadovoljilo. Započeo je sa spominjanjem financiranja nadolazećih lokalnih izbora, navodeći da "svi znaju" razloge zašto se ne želi sanacija te da se pogoduje Cesti. Na kraju, razloge nije znao nitko, a ni Licul ih nije naveo.
- Govorite kao laik, i to naivni, ali prepotentno, što je nedostojno Vijeća. Što je to preplaćeno ako je bio javni natječaj? Vi iz Ladonje ste po cijeloj Hrvatskoj tražili paralelne ponude i nikad ih niste objavili. Razbacujete se milijunima "kao kiflama", a ustvari su vaše riječi predizborna promidžba. Kuda bi se to po Puli prometovalo da se uz rivu zatvori još i obilaznica? Nikako ne želite čuti da nije plaćena posljednja rata, da je produžena garancija, da će sanacije biti čim se okončaju navedeni veliki radovi, uzvratio je Marko Martinčić, predsjednik Kluba vijećnika IDS-a.
U raspravu se uključio i Peđa Grbin (SDP), koji je zatražio da se rješavanju problema pristupi što prije i, ukoliko je to potrebno, pronađe drugi izvođač sanacije rekavši da će valjda sredstva koja nisu Cesti isplaćena biti dostatna za zahvat.
- Pozivam vas iz Ladonje da objavite troškovnike koje ste prikupili po cijeloj Hrvatskoj nakon što ste izbrisali iz zaglavlja memorandum Grada Pule i ubacili svoje ime. Siguran sam da bi to već objavili da je u vaša ponuda za zaobilaznicu i za jednu lipu jeftinija od naše. Taj dio obilaznice koštao je toliko jer je uz prometnicu rađeno puno podzemne infrastrukture. Problem asfaltnog sloja će se riješiti, ja to želim mirnim putem, dogovorom, a ako ne uspije postoji sud koji će ocijeniti naše i argumente izvođača. Ali to će dodatno koštati. No, kako imamo produženu garanciju uvjeren sam da će Cesta to odraditi, zaključio je mučnu raspravu gradonačelnik Miletić. (Piše Goran ROJNIĆ; Snimio: Manuel ANGELINI)