Ukoliko ste vec "odradili" ovogodišnju turu skijanja, nipošto ne zaboravite ocistiti automobil. Tu bi radnju, dakako, trebali obaviti odmah po povratku s obiteljskog zimovanja, no ako još niste, krajnje je vrijeme.
Naime, pranje je nužno za automobil koji je boravio na snijegu i zaledenim cestama posipanim solju jer time sprjecavamo moguci nastanak korozije na poklopcu motora i podvozju.
Ako ne posjedujete kvalitetne preparate i visokotlacni perac, preporucamo da ovaj put automobil odvezete u autopraonicu, jer ce posao sasvim sigurno bolje obaviti. Cijene u autopraonicama iznose 40-ak kuna za vanjsko pranje, dok cišcenje kompletnog vozila košta izmedu 60 i 80 kuna.
Najvažnije je pod visokim pritiskom vode temeljito oprati podvozje vozila, narocito ispod kolona i oko prednjih kotaca jer sol, osim karoserije, nagriza i gumene dijelove (manžete). Dobro je oprati automobil šamponom koji sadrži vosak.
Dostupan je u svakoj prodavaonici auto dijelova i vecoj benzinskoj crpki, a rijec je o koncentriranom biorazgradivom šamponu koji temeljito cisti automobil od prljavština te prevlaci boju i lak tankim zaštitnim slojem. Njegova hidrofobicna svojstva odbijaju vodu, a antistaticki sastojci odbijaju cestice prašine što znatno pridonosi dugovjecnosti karoserije.
Dobro provjerite stanje laka na poklopcu motora. Zbog korištenja kamenog agregata za posipavanje cesta te "špricanja" koje izazivaju gume automobila i teretnih vozila ispred vas, može doci do gotovo nevidljivih oštecenja na laku automobila da bi nedugo zatim izbijale hrdave tocke i nestajao lak, a hrda krenula na svoj pogubni put. Svakako to sanirajte, makar i neestetski, jer bolje su razlike u boji nego hrdava "hauba".
Ukoliko se izgubio sjaj na karoseriji, predlažemo poliranje karoserije. Kupite kvalitetnu pastu za poliranje od renomiranih proizvodaca, jer u protivnom uzalud vam trud. Ako niste vješti u poliranju, narocito strojnom koji bi u nestrucnim rukama mogao oštetiti lak, posao prepustite strucnjacima koji ce za svoju uslugu tražiti oko 300 kuna.
Za kraj, narucite se kod servisera i podmažite važnije dijelove automobila. Napomenite majstoru da dobro provjeri jeli došlo do oštecenja podvozja, narocito ispred prednjeg dijela automobila te da pod mehanicarskom lampom provjeri sve vitalne dijelove.
Posvetite pažnju svom automobilu na vrijeme i sanirajte eventualna oštecenja jer je mnogo jeftinija brza intervencija od popravka limarije ili novog automobila.