O umjetnosti u smrti i smrti umjetnosti

Vinko Šaina i Mauro Stipanov
Vinko Šaina i Mauro Stipanov

Izložbom riječkog akademskog slikara Maura Stipanova proteklog vikenda otvorena je ovogodišnja izložbena sezona u labinskoj Galeriji Alvona.

"Posljednji pravi riječki slikar", kako je Maura Stipanova počastila likovna kritika, ponovo potvrđuje svoj status sjajnog i rasnog majstora slikarstva koji beskrajno uživa u svom istraživanju. Labinskoj likovnoj publici premijerno je predstavio najnoviji ciklus radova u kojima razmišlja o umjetnosti u smrti i smrti umjetnosti, a Giacomo Leopardi, jedan od najvećih pjesnika talijanskog romantizma i ujedno jedan od najznačajnijih filozofa 19.stoljeća koji je direktno utjecao na Schopenhauera i Nietzcshea, predmet je ovog istraživanja Maura Stipanova.

U Alvoni je izloženo više od 120 radova koji su autorove refleksije na tekstove Leopardijevih "Moralnih ogleda" pisanih u obliku dijaloga, od kojih jedan donosi zamišljen razgovor o smrti između uskrslih mumija i nizozemskog anatoma Fredericka Ruyscha koji je razvio nove tehnike mumificiranja, a u kojima glavno pitanje glasi: Je li smrt kazna ili ona oslobađa?

Ova izložba ipak otvara prostor nade da sve vrijednosti nisu izgubljene, rekao je autor te radovi unatoč temi ne izgledaju mučno, niti zastrašujuće, već dapače radosno.

Mauro Stipanov studirao je na Akademiji lijepih umjetnosti u Veneciji gdje je 1980. godine diplomirao slikarstvo u klasi profesora Carmela Zottia. Likovnom umjetnošću bavi se kontinuirano gotovo četiri desetljeća. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama diljem zemlje i inozemstva te je za svoj rad višestruko nagrađivan. Živi u Rijeci i radi kao profesor na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci.

Izložba ostaje otvorena do 13.lipnja. (A. ŠĆULAC)


Podijeli: Facebook Twiter