O prodaji TDR-a samo na razini špekulacija

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U sklopu redovitog godišnjeg druženja predstavnika Adris grupe s novinarima iz jugoistočne Europe, danas je održana i konferencija za novinare na kojoj je poseban naglasak dan na Tvornicu duhana Rovinj. U samom uvodu, Predrag Grubić, glasnogovornik Adrisa dao je odgovor na jedno od trenutačno najintrigatnijih pitanja a tiče se budućnosti ovog duhanskog giganta i njegove eventualne prodaje Japancima, o čemu se uostalom proteklih dana puno pisalo u medijima.

- Ono što u ovom trenutku mogu reći, a tiče se pitanja prodaje TDR-a jeste da danas četiri kompanije drže 80 posto duhanskog tržišta. S naše strane razmatramo različite mogućnosti, no uvijek se vodeći dvama ciljevima - povećanjem proizvodnje i zadržavanjem postojećih radnih mjesta. Sve drugo su špekulacije, kratko je izjavio  Predrag Grubić. No, više riječ o TDR-u podastro je njen predsjednik Uprave Mato Zadro, kazavši da je rovinjska tvornica, kao jedan od vodećih regionalnih proizvođača cigareta, u prošloj godini ostvarila rast i zadržala stabilne pozicije na svim tržištima jugoistočne Europe.

- Ukupna prodaja TDR-a u 2013. godini iznosila je 9,5 milijardi cigareta, pri čemu je 64,5 posto ostvareno u izvozu. Svaki peti potrošač u regiji konzumira cigarete TDR-a koji je na tržištima regije prisutan sa šest svojih brendova u svim cjenovnim segmentima, izjavio je Zadro, istaknuvši i da je s tržišnim udjelom većim od 60 posto i 3,4 milijarde prodanih cigareta, TDR je lider na hrvatskom tržištu i tržištu Bosne i Hercegovine..

Uz podatke o prodaji na tržištima susjednih zemlja (zemljama bivše Jugoslavije) Zadro se osvrnuo i na rast izvan regije, odnosno  odabrana europska i bliskoistočna tržišta, od kojih je posebice apostrofirao najperspektivnije - iransko, gdje je u suradnji s Iranian Tobacco Company, otvorena tvornica u Sariju, vrijedna 30 milijuna eura. Iza iranskog, najveće tržište TDR-a je češko, a potom i španjolsko. Govoreći o promjenama na tržištu i s njim u svezi problemima u duhanskoj industriji, osvrnuo se i na gospodarsku krizu i a samim tim i na pad kupovne moći a koje su rezultirale smanjenjem legalnog tržišta cigareta u jugoistočnoj Europi za nemalih 24 posto, i to u posljednjih pet godina.

- Zbog rastućeg poreznog pritiska velike se promjene događaju i u strukturi potrošnje, pa potrošači u sve većem broju prelaze na rezani duhan, rekao je predsjednik Uprave TDR-a zaključivši izlaganje riječima kako je TDR lani i u ovoj godini  nastavio s inovacijama i lansiranjem novih proizvoda, poput inovativne podlinije Ronhill Wave.

Adris jedan od najvećih investitora i izvoznika u Hrvatskoj

S obzirom da  je TDR jedno od ukupno pet poslovnih područja Adris grupe, od direktora kontrolinga Adrisa, Hrvoja Patajca čulo se i da je grupa u 2013. godini ostvarila prihod od 3,16 milijardi  kuna, uz 386 milijuna kuna neto dobiti. Gotovo polovicu ukupnih prihoda Adris je grupa ostvarila na stranim tržištima, uz prosječnu godišnju stopu rasta izvoza od 5,9 posto.

Osim toga, istaknuto je i da je Adris jedan od najvećih izvoznika u zemlji, ali i da je u posljednjih deset godina investirao oko sedam milijardi kuna, najvećim dijelom u turizam. Naime, Adrisova turistička kompanija Maistra, jedna je od vodećih u zemlji i upravlja s deset hotela, osam apartmanskih naselja, sedam kampova u Rovinju i Vrsaru, te godišnje ostvaruje tri milijuna noćenja i čini 15 posto istarskog i pet posto hrvatskog turizma.

- Ovoj velikoj turističkoj obitelji, čiji portfelj uključuje Monte Mulini, prvi hotel s pet zvjezdica u Rovinju te Lone, prvi dizajnerski hotel s jednakim brojem zvjezdica, odnedavno smo pridružili i dubrovački biser -  hotel Hilton Imperial, rekao je Patajac, ne izostavivši spomenuti i tvrtku za uzgoj kvalitetne ribe Cromaris, kao najvećeg proizvođača ribe na Jadranu i jednog od deset najvećih u Europi za brancine i orade, te posljednju Adrisovu akviziciju Croatia osiguranje, lidera na domaćem tržištu i s  izglednom perspektivom vodeće regionalne osiguravajuće kampanije.

Na novinarsko pitanje što Adris grupa čini glede socijalne sigurnosti i odgovornosti, Predrag Grubić  je odgovorio da kao najveća korporativna zaklada u ovom dijelu Europe godišnje donira oko milijun eura.

- Kroz Zakladu Adris, od 2007. godine donirali smo četiri milijuna eura i stipendirali preko 200 nadarenih studenata. Ne treba smetnuti s uma, a to se uglavnom zaboravlja, i da smo kroz strategiju poslovanja i razvoja, uspjeli očuvati postojeća radna mjesta, čak štoviše kroz otvaranje dva hotela zaposlili još tristotinjak novih zaposlenika. Uz sve to, očuvali smo hrvatsku marikulturu i tristotinjak zaposlenih u njoj, odgovorio je Predrag Grubić.

Na pitanje kakva je "politika dividendi" čulo se kako jedna petina neto dobiti ide u korist dioničara, a preostali dio za rast i razvoj društva. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter