O olupini Moire na sastanku u Ministarstvu mora

S prošlogodišnje BOOKtige (Jelena PREKALJ)
S prošlogodišnje BOOKtige (Jelena PREKALJ)

Predstavnici Lučke kapetanije Pula imali su ovog tjedna sastanak u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, na kojem je glavna tema razgovora bila olupina broda "Moira", neslužbeno doznajemo iz pouzdanih izvora. Ta je brodica nasukana u pulskom zaljevu kod otoka Katarina i predstavlja posljednju prepreku realizaciji projekta tvrtke Kermas Istra d.o.o., u vlasništvu Danka Končara, vrijednog više od 60 milijuna eura.

Tvrtka Kermas Istra je nakon dugog iščekivanja u travnju ove godine konačno potpisala ugovor o koncesiji za lokaciju Sv. Katarina - Monumenti s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture. Projektom je planirana izgradnja dvije marine i dodatnih turističkih sadržaja.

Izgradnja marine s 400 vezova u moru i još 150 vezova na suhom, te uređenje pratećih objekata, što predstavlja samo prvu fazu, koja nikako da počne.

Primopredaja lokacije i izgradnja marine sada već debelo kasni jer je taj potopljeni brod u vlasništvu tvrtke u stečaju, pa dobar dio posla ovisi o volji i mogućnostima stečajnog upravitelja koji mora obaviti cijelu proceduru za njegovo vađenje. Ima tu i drugih problema, kao što je primjerice ilegalna stanarka u jednoj od napuštenih zgrada uz buduću marinu ili nekoliko brodica nasukanih na obali koje vlasnici još nisu izvukli s prostora budućeg gradilišta. No, vađenje "Moire" predstavljalo bi prvi, značajan (is)korak.

- Objekt smo pokušali preuzeti već tri puta, ali problemi još nisu riješeni. Poznata nam je činjenica da je potopljeni brod u vlasništvu tvrtke u stečaju. Budući da zbog toga početak radova već kasni šest mjeseci, gospodin Končar je izrazio spremnost da financijski pomogne rješavanju tog problema, a uloženi novac bi se u kasnijoj fazi mogao prebijati s primjerice, naknadom za koncesiju. Čekamo odgovor nadležnog Ministarstva, kaže Barbara Peruško iz pulske tvrtke Coin Inžinjering koja zastupa investitora Danka Končara.

Dakle, unatoč zamršenoj pravnoj situaciju, koja ne nudi jednostavno rješenje ovog problema, dojam je da je loptica prebačena u dvorište Hrvatske vlade, odnosno u dvorište njezine produžene ruke - Ministarstva mora. Najveći je teret i odgovornost na leđima ministra Olega Butkovića, koji na ovom primjeru može jasno demonstrirati okretnost i spremnost svoje administracije za hvatanje u koštac s realnim, iako ne baš i uobičajenim, problemima. Izgleda da je ministar taj izazov prihvatio, a u prilog tezi govori i ovaj sastanak s predstavnicima pulske Lučke kapetanije, pa je posve izvjesno da na vijest iz Zagreba neće trebati dugo čekati. (L. SLIJEPČEVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter