O Biletiću ne postoji negativna kritika

Valnea Delbianco, Boris Domagoj Biletić, Jelena Lužina i Milorad Stojević
Valnea Delbianco, Boris Domagoj Biletić, Jelena Lužina i Milorad Stojević

Predstavljanje knjige "U znaku Kairosa - Književna kritika o djelu Borisa Domagoja Biletića" (Ceres, Zagreb), koju je priredila i sastavila prof. dr. Jelena Lužina, održano je jučer na Filozofskom fakultetu u podne, a navečer u Zavičajnoj knjižari Petit.

Nakon pozdravnih riječi prof. dr. Klare Buršić Matijašić, dekanice Filozofskog fakulteta, o dr. Borisu Domagoju Biletiću govorila je prof. dr. Valnea Delbianco.

Bogato stvaralaštvo

- Dr. Boris Domagoj Biletić rođen je u Puli, nakon završene gimnazije i Pedagoške akademije, diplomirao je, magistrirao i doktorirao na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Živi u Puli, a ravnatelj je rovinjske Gradske knjižnice Matije Vlačića Ilirika. Objavio 20-ak knjiga, a osim poezije, u brojnoj domaćoj i stranoj periodici od druge polovine 70-ih godina prošloga stoljeća objavljivao je kritike, oglede, studije i prijevode s talijanskog i njemačkog. Zastupljen je u brojnim domaćim i stranim antologijama hrvatskoga pjesništva, uvršten u književne leksikone, iznimno je aktivan u svome stvaralaštvu.

Dr. Milorad Stojević osvrnuo se na različite aspekte djelovanje dr. Biletića, ističući da se u njegovom stvaralaštvu susreću Eros i Tanatos, kao i mediteranizam. "Njegovu poeziju ne možemo uklopiti u jedan od krugova, iznimno je bogata i raznolika", naglasio je dr. Stojević u svom nadahnutom govoru o Biletiću. Govorio je i o Biletiću u usporedbi sa Črnjom i u kontekstu zavičajnosti.

Prof. dr. Jelena Lužina naglasila je da Milorad Stojević potpisuje jedan od najvažnijih tekstova u toj knjizi, a prisjetila se i svog prvog susreta s Biletićem kada mu je predavala na Pedagoškoj akademiji.

- Imao je jako puno crne, guste, kovrčave hipijevske kose, a upisao je semestar nešto kasnije. Odmah me oduševio njegov entuzijazam, ljubav prema književnosti. Tekstove prisutne u ovoj knjizi ne može se izguglati, treba ih pročitati u originalu, svaka čast tehnologiji i napretku, no neke stvari treba čitati u izvorniku. U tridesetak tekstova koje potpisuju relevantni autori, može se steći uvid u njegovo bogato stvaralaštvo. Uz ekipu suradnika koji ne znaju hrvatski, sama sam iščitavala te tekstove, tako da sam ja kriva ako se potkrala neka greška. Budući da sam pročitala sve što je o Biletiću napisano, moram reći da nije bilo negativnih kritika o njemu, nigdje se niti ne navode zanatski propusti, što je zbilja velika stvar.

Sam dr. Biletić prisjetio se svojih mlađih dana i razgovora o književnosti s Danielom Načinovićem i Aldom Klimanom, a prisjetio se i svojih profesora ističući da su bili vrlo važni u njegovom oblikovanju.

Eminentna pera

Izrazio je zadovoljstvo ovom knjigom i onime što su eminentna pera o njemu napisala, posebice jer je knjiga nastala u vremenu kada se knjige slabo čitaju i još slabije kupuju.

O djelovanju dr. Borisa Domagoja Biletića pišu: Danijela Bačić-Karković, Robert Bebek, Tomislav Marijan Bilosnić, Branimir Bošnjak, Ivan Božičević, Alida Bremer, Vinko Brešić, Branko Cvetkoski, Vasile Dimeski, Aldo Kliman, Sanja Knežević, Josip Krajač, Jelena Lužina, Miroslav Mađer, Laura Marchig, Tonko Maroević, Cvjetko Milanja, Daniel Načinović, Luko Paljetak, Božica Pažur, Milan Rakovac, Evelina Rudan, Helena Sablić Tomić, Sanjin Sorel, Ante Stamać, Milorad Stojević, Miroslav Šicel i Đuro Vidmarović. (V. BEGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter