Jaume Collet-Serra i Liam Neeson već su surađivali na filmu "Ukradeni identitet" (2011.), ali se gotovo ista matrica na sličnu francusko-američku temu reciklira uspješno još od 2009. kada je dvojac Morel-Besson lansirao "96 sati" ("Taken") i ostvario veliki dobitak na blagajnama. U međuvremenu se ubacio Collet-Serra - pa je dvojac Megaton-Besson ponovio uspjeh s "96 sati: Istanbul" ("Taken 2") iz 2012., a onda se opet Collet-Serra dočepao Liama Neesona i napraviše "Non-stop", priču o neobičnoj otmici aviona po onoj - molit ću bez policije ili će netko odmah stradati, pa se onda plan krije od javnosti.
I to baš u trenutku dok svijet iščekuje ishod nevjerojatnog nestanka malezijskog Boeinga 777 čiji scenarij gledamo već desetak dana na malim ekranima u kojemu je sve moguće; od otmice i iznude otkupnine velikih iznosa, do terorističkog napada, rušenja ili krađe uz pomoć iste one tehnologije uz koju se nadzire, prati i kontrolira cijeli sustav. Zapravo je nevjerojatno kolika je sličnost ovog scenarija u "Non-stopu" i onoga što čujemo o nestanku Boeinga, a kako informacije dolaze na kapaljku, pogotovo iz Malezije, lako bi se mogao primijeniti ovaj scenarij da je netko ukrao 239 putnika i članova posade i traži neki vrtoglav iznos za njih.
Bill (Liam Neeson) je čuvar aviona u zraku na relaciji New York – London, ranjiv i osvetoljubljiv, shrvan u boli zbog smrti kćerke, rastavljen i sklon čašici - idealan da bude dežurni krivac preko kojega će vješti hakeri iznuditi 150 milijuna dolara, a tragove će obrisati tako što će bomba u avionu sve ukloniti.
Suvremena tehnologija se reklamira i kroz film na zaslonima, ograničenim dometima, hakiranjima, virusima i ta igra lovice na ipak zadanom prostoru aviona, ali i na 10 tisuća metara visine, daje šanse Billu da otkrije ucjenjivača, ali isto tako i provocira putnike da nešto poduzmu kada se medijska (i namjerna) hajka okrene u krivom smjeru. Svi su sumnjivi i nitko nije isključen, a samo je spasilac krivac - zar vam nije poznata ta priča biblijskih razmjera - u kojoj su jedini oslonac vjerne žene.
Ovdje su to suputnica i simpatija (Julianne Moore, s kojom se Neeson uspješno nadopunjavao i u filmu "Chloe" iz 2009.) te stjuardese, od kojih jednu igra oskarovka Lupita Nyong'o, dok glavnog negativca glumi Anson Mount. U malom i ograničenom prostoru aviona sve pršti od akcije, a Neeson u istoj kožnoj jakni i žalosnoj faci ostavljenog muža i oca pak priziva sve ono iz "96 sati". Očito je svaka slučajnost namjerna i kod režisera i kod scenarista Johna W. Richardsona. (Piše Mate ĆURIĆ)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU OD ČETVRTKA.