Novo u kinima: "Jasmine French" Woodyja Allena

Jasmine (Cate Blanchett) i Ginger (Sally Hawkins) u prizoru iz filma
Jasmine (Cate Blanchett) i Ginger (Sally Hawkins) u prizoru iz filma

Naprosto je nezamislivo da genij poput Woodyja Allena može napraviti loš film, ali je ipak pretjerano (ali očito dobar marketinški potez) da je njegov posljednji film "Jasmine French" i najbolji do sada.

Ukusi mogu biti različiti, ali Allen nije autor koji skače iz žanra u žanr, s teme na temu, on je naprosto umjetnik koji poput slikara ili glazbenika stalno razvija i propituje isti motiv. I ovdje je to uloga i mjesto žena u društvu, ako nije u muškom sazviježđu, i ukoliko sam Woody nije u glavnoj ulozi, oko kojega se sve vrti i propituje.

Dakle, "Jasmine French" je dobar i za Allena malo pomaknut film, ali ako se prisjetimo da on nikada nije sebe izuzimao iz svijeta u kojem živi jasno je da u ovom vremenu sveopće krize i raspada moralnih i svih drugih vrijednosti nije ostao po strani te se latio djela T. Williamsa "Tramvaj zvan čežnja", a prije bih našao sličnost s Krležinom glembajevštinom, kako bi podsjetio do koje se mjere srozavaju karakteri u trenutku dok s jedne pozornice obasjane svjetlima reflektora silaze, a onda se nerado moraju popeti na onu drugu, mračnu i nevidljivu.

Ova ozbiljna komedija napravljena je po sistemu ogledala u kojemu se istovremeno zrcali pad nekadašnje pripadnice visokog društva i bogatašice s Manhattana Jasmine (Cate Blanchett) i nova prilagodba kod sestre Ginger (Sally Hawkins) u San Franciscu. (M. ĆURIĆ)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter