Novo lice twinga

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Sjecate li se, ma kako se ne biste sjecali, poznate pjesme Arsena Dedica iz filma Vlak u snijegu "Kad se male ruke slože" u kojoj se istice poznati stih "Mala iskra požar skriva".

E, baš tako, sa sasvim malim pomacima aktualna generacija Renaultovog twinga, mališana iz A segmenta, pokazala je kako se s nekoliko dobrih dizajnerskih poteza do sada simpaticni automobil može uciniti - atraktivnim.

Jednostavna maska s prethodne verzije ubacivanjem velikog znaka Renaulta te njegovo spajanje crnim trakama s velikim svijetlima tipicnog oblika i za neke druge modele najprodavanijeg francuskog proizvodaca automobila, te dodatnim, niže smještenim okruglim svjetlima vizualno je proširila twingo ucinivši ga markantnijim, mocnijim, vecim. Govore tome u prilog i nevelike dimenzije - dužina od 3.687 mm ili širina 1.654 mm - vizualno djeluju mnogo vece no što to fizika i stvarnost pokazuju.

K tome, kako se moglo cuti na konferenciji za novinare, twingo, te nešto prije njega i redizajnirani kompaktni SUV koleos, najavljuju "novo lice Renaulta", dizajnerski i strateški zaokret u prezentiranju novih modela medu kojima ce se iduce godine posebno isticati nova generacija clia. I straga, na trecim vratima, su svjetla razdvojena pa je i taj dio automobila postao razvedeniji.

Unutrašnjost je kombinacija razigranosti, modernih oblika i velike funkcionalnosti. Instrument ploca je pomaknuta iznad središnje konzole cime armatura dobiva na punini a prostor iza volana se može ispuniti funkcionalnim "ježem" - trokutom s velikim brojem nasumce razbacanih gumenih pipaka što cvrsto drže ma što u njega nabacali. Ima tu još: s detaljima boje karoserije može se dobiti cak i cašu u koju se umecu - šminke. Od maskare za trepavice do sjajila za usne. Pojašnjava to i kojoj je populaciji automobil namijenjen.



Da, to jesu mladi ljudi i mlade obitelji, ali još više - s redizajniranom se verzijom posebno želi ocarati, te ju dakako privoljeti na kupnju, žensku populaciju. Automobil je dobio i niz novih, osobitih boja od kojih kao posebno privlacne isticemo ljubicastu (službenog naziva "Fucsia") te svijetloplavu ("Azul Bermudas").

Vratimo li se funkcionalnosti otkrit cemo još citav niz pretinaca kao i prtljažnik koji se od najmanjih 165 može povecati do golemih 955 litara. Twingo ima cetiri zasebna sjedala, a zanimljivo je da se klizno mogu namještati, i preklapati dakako, i stražnja. Na taj se nacin omogucava veliku varijabilnost i prilagodavanje, kako potrebama prijevoza putnika, tako i stvari.

Redizajnirani twingo ucinio je golemi iskorak i kad je potrošnja u pitanju. U ponudi je nekoliko motora. Benzinci su 1.2 snage 75 KS i 1.2 TC sa 100 KS, a dizelaš 1.5 dCi ima opcije sa 75 i 85 KS. Svi iznimno malo troše, primjerice tehnološki najstariji 75 KS snažni benzinac na 100 km u prosjeku potroši samo 4,5 litara uz emisiju CO2 od 104 g/km, a pravi je rekorder manji dizelaš što ce se na jednakoj udaljenosti zadovoljiti sa samo 3,4 litre goriva pritom u zrak emitirajuci rekordno niskih 90 g/km CO2!

Na stotinjak kilometara zanimljive rute Euskadijom, odnosno Baskijom, provozali smo Twingo sa snažnijim dizelskim motorom. S lakocom je svladavao vazdazelene brežuljke okupane atlantskom klimom s mnogo kiše, a potrošnja se, kako se i najavljuje, kretala u zoni prosjeka nešto veceg od 4 litre. Mokre prometnice nisu zadavale muke stabilnosti, a još nas je jednom oduševio prostranošcu na prednjim sjedalima što potvrduje i 1.400 mm prostora od oplate jednih do drugih vratiju.

Hoce li dakle "mala iskra" s maske twinga prouzrociti i znacajniji "prodajni požar", vidjet cemo od druge polovine sijecnja kad ce biti obznanjene cijene kao i pocetak prodaje tog automobila u Hrvatskoj.


Podijeli: Facebook Twiter