Na stručnom skupu "Suradnja i potpora obrazovanju darovite djece" održanom u Ljubljani u organizaciji tamošnjeg Centra za istraživanje i promociju darovitosti svoju je točku na karti darovitosti zauzelo i "Novigradsko proljeće". Skup je organiziran kao prvi radni susret Europske mreže CRSN, Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Ljubljani u sklopu Europske mreže za podršku darovitosti. U sklopu stručnog skupa u Ljubljani i predstavljanja novih europskih točki darovitosti predstavljena je i Škola stvaralaštva "Novigradsko proljeće", a tom je prigodom predstavnicima Škole stvaralaštva Maji Zrnčić, Miroslavu Mićanoviću, Darku Lončaru, Željku Račkom i Davorki Parmač uručen certifikat. Ravnateljica novigradske Osnovne škole Rivarela, ujedno i dugogodišnja tajnica Škole stvaralaštva Davorka Parmač, preuzela je certifikat European Talent Support Network kojim se potvrđuje ovo važno međunarodno priznanje, priznato i u europskim akademskim krugovima.
Osnovna škola Rivarela i "Novigradsko proljeće", novoimenovana je "Europskom točkom darovitosti" (European Talent Point) i kao takva postala je dijelom Europske mreže za podršku darovitosti koju čini 350 članica iz 39 europskih zemalja. "Članstvom u Europskoj mreži za podršku darovitosti stječe se niz mogućnosti za ostvarivanje novih ideja, akcija, projekata i za međunarodno povezivanje i suradnju", ističe Parmač. Dodajući kako u Hrvatskoj za sada postoji 15 Europskih točaka darovitosti, među kojima je „Novigradskom proljeću“ blizak Znanstveno-edukacijski centar Višnjan. Članovi Upravnog odbora i Stručnog tima Škole stvaralaštva s ponosom, ali i obavezom za održanjem prepoznatljive kvalitete rada s darovitim učenicima, ističu kako će Škola stvaralaštva "Novigradsko proljeće" zasigurno biti bogat izvor europske kulturne različitosti i ubuduće predstavljati najbolje primjere uspješnog rada s darovitima.
Škola stvaralaštva započela je 1974. u Novalji na otoku Pagu, da bi od 1989. godine, zahvaljujući spremnosti ondašnje pedagoginje, a današnje ravnateljice škole Davorke Parmač, nastavila s radom u Novigradu sa znatno većim brojem učenika i učitelja. Škola 1997. ulazi u sustav hrvatskog školstva kao redoviti godišnji program podrške u radu i stvaralaštvu darovitih učenika i učitelja. Bilo je samo pitanje vremena kada će Novigradsko proljeće postati Europskom točkom darovitosti. (M. RIMANIĆ)