Novigrad - prva Friendly beach destinacija u Hrvatskoj


Pilot-projekt "Friendly beach Autism" s područja socijalnog turizma prezentiran je u sjedištu Zajednice Talijana u Novigradu na inicijativu TZ-a Novigrada i umaške tvrtke Andromake koja je hrvatski partner projekta osmišljenog u Italiji. U udruzi Rimini Autismo "Skoči u more" nastao je projekt koji obuhvaća 42 hotela u Italiji, pet tematskih parkova, 33 kupališta (plaža), osam turističkih punktova te lokalnu javnu prijevoznu mrežu.

Španjolska, Hrvatska, Engleska…

Na europskom natječaju "Cosme", za projekte koji povećavaju pristupačnost turizma, 2015. godine dobili su 124 tisuće eura. Projekt su odlučili proširiti na Španjolsku, Hrvatsku i Englesku te ostale zemlje Unije, a pored osoba s autizmom, uključivao bi i djecu s intelektualnim poteškoćama u razvoju.

Projekt i njegovu primjenu u praksi predstavili su Maurizio Chiappa, voditelj projekta iz Instituta Don Calabria u Veroni, Alessandra Urbinati, predsjednica Udruge za autizam iz Riminija, Marco Righetti, član skupštine Udruge hotelijera iz Ricconea, te Paola Pellicioli, koordinatorica za Hrvatsku iz Andromakea.

- U Italiji je registrirano 600.000 osoba sa simptomima autizma, dakle, jedno bolesno dijete na 68 zdravih i ta brojka, nažalost, raste. Naša djeca naizgled djeluju kao većina vršnjaka, ali njihov poremećaj u ponašanju često kod drugih ljudi izaziva čuđenje i pretpostavku da su neodgojena što nam stvara probleme prilikom izlaska iz kuće ili odlaska na poduži godišnji odmor. Tako je u redovima udruge začeta ideja kako razviti mrežu turističkih objekata i infrastrukture u koju ćemo se moći socijalno uključiti, a da pritom ne unesemo nered u redovno poslovanje hotela, rekla je Urbinati.

Socijalna osjetljivost, ali i novo tržište

Cilj je projekta, ističe, razviti promjenu u pristupu hotelijera i svih turističkih radnika, ali i društvene zajednice, kako da malim uslugama i ustupcima postanu velika podrška djeci i obiteljima. Righetti je dodao da cilj projekta nije samo razvoj socijalne osjetljivosti, već i razvoj novog tržišta turističke ponude kao novog vida zarade. (Sanja BOSNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter