Novi ulaz u Pazin promijenit će lice grada

 Novo prometno rješenje istočnog ulaza u Pazin
Novo prometno rješenje istočnog ulaza u Pazin

Tijekom javne rasprave po Mjesnim odborima o proračunu grada Pazina za 2017. godinu kao najvažnije investicije iskristalizirali su se projekt novog autobusnog kolodvora u Pazinu i novo prometno rješenje u njegovoj okolici, te dom za starije i nemoćne. Ova su dva velika projekta dobila podršku najvećeg broja građana na nedavno održanim zborovima svih mjesnih odbora na području Grada Pazina. Uz njih građani su se na zborovima još izjašnjavali o dogradnji zgrade Osnovne škole Vladimira Nazora u Pazinu i planu upravljanja zaštićenim područjem Pazinčice.
 
Uređenje istočnog ulaza u Pazin koje obuhvaća novu regulaciju prometa od izuzetnog je značaja za grad, kaže pazinski gradonačelnik Renato Krulčić. Osim primjerenijeg izgleda ulaza u grad, ovime se rješava i niz drugih, ponajprije prometnih problema ovog dijela Pazina, ističe Krulčić napominjući kako sadašnji autobusni kolodvor ne daje pravu sliku grada Pazina. Prema projektu koji je predstavljen na svim zborovima mjesnih odbora Pazinštine glavni cilj je urediti autobusni kolodvor kao polivalentni prostor koji će uz terminal za autobuse raspolagati prostorima za trgovačke i uslužne djelatnost.
 
Usporedno s gradnjom novog autobusnog kolodvora ovim je planom obuhvaćena i regulacija prometa u ovom dijelu grada. Naime, između postojećeg autobusnog kolodvora i benzinske crpke prolazi najprometnija pazinska ulica, zapravo cesta koja Istarski cestovni ipsilon spaja s cestama za Pulu i Poreč. Ova prometnica Pazin 
praktično dijeli na dva dijela. 
 
U nekadašnjoj vojarni djeluju mnoge udruge, institut šumarstva, veleučilište, a ovdje se planira izgraditi i dom za starije i nemoćne. S druge strane, prema sjeveru, nalazi se prometna ulica koja dijeli postojeći autobusni kolodvor od zgrada osnovne i srednje škole, a da situacija bude još složenija iza kolodvora se nalazi parkiralište dječjeg vrtića, pa je pravo čudo da u prometnoj gužvi prije početka i završetka nastave do sada nije bilo nezgoda. Dodatne poteškoće u prometu uz sve to predstavlja izlaz s benzinske crpke i zgrade POS-a, koji su mogući samo prema sjeveru, te izlaz na glavnu cesti s parkirališta nebodera u Ulici Jurja Dobrile, koji je moguć samo prema zapadu, a i onaj iz nekadašnje vojarne je prilično nepregledan. 
 
Kako bi se sve to razriješilo, osmišljen je novi plan prometnog uređenja ovog dijela grada. U središtu je kružno raskrižje smješteno na postojećem izlazu s autobusnog kolodvora. S ovog, novog, raskrižja promet će se usmjeravati prema autobusnom kolodvoru, benzinskoj crpki, parkiralištima kraj nebodera i zgrade 
"gornjeg vrtića", te Domu zdravlja i službi Hitne medicinske pomoći. Ovime će se stvoriti uvjeti za zatvaranje prometnog dijela Šetališta Pazinske gimnazije koje će ovime postati šetalište u pravom smislu te riječi i tako postati sigurna pješačka zona između škola i autobusnog kolodvora. Budući da je cilj ovog projekta povezati grad u jedinstvenu cjelinu, ali i prostorom nekadašnje vojarne na južnom izlazu, s autobusnog kolodvora će se izgraditi pothodnik kojim će se grad spojiti s prostorom nekadašnje vojarne, današnjim Društvenim centrom "Veli Jože". Osim pothodnikom "Veli Jože" će cestom, odnosno Ulicom 154. brigade HV ostati spojen s Ulicom Miroslava Bulešića. 
 
Realizacijom ovog projekta stvorit će se preduvjeti za gradnju doma za starije i nemoćne na prostoru nekadašnjih hangara u vojarni. Budući da će ovaj dio nekadašnje vojarne pothodnikom biti izravno spojen s drugom dijelom grada dom će tako najkraćom mogućom vezom biti spojen s Domom zdravlja, Hitnom medicinskom pomoći i budućim prostorom za palijativnu skrb s 10 ležajeva koji će se graditi u nastavku postojećeg stacionara Doma zdravlja. 
 
Dugo se govorilo o gradnji doma za starije i nemoćne na prostoru Lešća, kod kružnog raskrižja nedaleko Starog Pazina s kojeg se odvajaju ceste za Pazin, Pulu i Poreč. Međutim, geološka su istraživanja pokazala kao se radi o potencijalnom klizištu pa bi samo stabilizacija terena koštala oko tri milijuna kuna, kaže Krulčić. Usto, dodaje, trebalo bi izgraditi svu potrebnu infrastrukturu koja bi koštala oko pet milijuna kuna. Prema preliminarnom troškovniku gradnja doma u Lešću sa svom potrebnom opremom koštala bi oko 50 milijuna, a u nekadašnjoj vojarni 20 milijuna kuna.
 
- Dom za starije i nemoćne u nekadašnjoj vojarni omogućavat će smještaj za 49 osoba, a u dnevnom će boravku moći primiti 100 osoba. Dakle, osoba koje će 
ovamo dolaziti provoditi vrijeme i hraniti se, a potom će odlaziti u svoje domove na počinak, kaže Krulčić.
 
Novo prometno rješenje ulaza u Pazin s kružnim raskrižjem, pothodnikom i pristupnim prometnicama koštat će prema grubim procjenama oko 10 milijuna kuna, a na isti je iznos procijenjena gradnja autobusnog kolodvora. Na pitanje kako će se osigurati toliki novac Krulčić odgovara kako će se autobusni kolodvor i dom za starije i nemoćne najvjerojatnije graditi javno-privatnim partnerstvom, a možda će se autobusni kolodvor dati u koncesiju. (M. RIMANIĆ)
 
 
 
 
        
 

Podijeli: Facebook Twiter