Još za vrijeme turistickih sajmova u Njemackoj, bilo je jasno da se Nijemci usprkos gospodarskoj krizi nece u potpunosti odreci godišnjih odmora i putovanja. Strah od krize, što se putovanja tice, kod Nijemaca se manifestirala kasnim bukingom, odnosno last minute aranžmanima te odabirom bližih destinacija, medu kojima je i Hrvatska.
- Svi turoperateri u Njemackoj vec sada traže podatke tko bi mogao biti ovogodišnji pobjednik kada je u pitanju odabir destinacije za godišnji odmor. Medutim, podaci još uvijek nisu potpuni pa ne možemo ništa sa sigurnošcu reci. Najveci razlog tome je novi trend kod Nijemaca, a to je odabir last-minute aranžmana, odnosno kasni buking. Neki kažu da je ove godine profitirala Turska, medutim podaci s njihova aerodroma u Antalyi pokazuju pad od deset posto. A u Turskoj se dolasci racunaju upravo prema podacima s aerodroma. Mislim da ce u gospodarskoj situaciji dobro proci i Hrvatska jer su se Nijemci vecim dijelom zbog kucnog budžeta odustali od putovanja avionom i okrenuli se putovanjima osobnim automobilima, kaže Selimir Ognjenovic, direktor njemackog turoperatora I. D. Riva toursa, specijaliziranog za Hrvatsku.
Dodaje i da ce zbog svoje blizine profitirati Istra i Kvarner. Dosadašnje dobre statistike u Istri, što se tice Njemacke, a to je plus od sedam posto u prvih šest mjeseci, rezultati su dobre promidžbene kampanje u toj zemlji koju je provodila Hrvatska turisticka zajednica. Naime, u prvih šest mjeseci ostvareno je 1.383.737 nocenja, a lani u isto vrijeme 1.294.691.
Last-minute trend kod Nijemaca potvrduje i najnoviji rezultati GfK Tourism Panela. Oni kažu da je lani last-minute koristilo oko 23 posto njemackih turista, koji su na odmor išli preko agencija. Taj ce udio ove godine biti veci upravo zbog recesije jer si mogu puno manje priuštiti, a boje se i nezaposlenosti. U svibnju i lipnju last-minute cinio je 37 posto svih rezervacija u njemackim putnickim agencijama. Usprkos povecanju last-minute bukinga za ljetne mjesece, sveukupan buking je slabiji nego lani. Prema ovom istraživanju Nijemci su last-minute najviše koristili za ljetovanje u domovini, Egiptu, Italiji, SAD-u te Turskoj i Tunisu koji su prema ovom istraživanju na njemackom tržištu zabilježile najveci rast rezervacija preko turistickih agencija.
S druge strane njemacka organizacija Deutscher Reiseverband (DRV) objavila je, što se odabira njemackih omiljenih destinacija tice, da je u Njemackoj apsolutni pobjednik upravo Njemacka. Uz krizu, objašnjenje za ostanak u vlastitoj zemlji ove godine je i proširena domaca turisticka ponuda. Odmah nakon vlastite zemlje, prema DRV-u za godišnji odmor Nijemci odabiru mediteranske zemlje, a najomiljenija im je Španjolska. Slijede je Italija, Grcka i Portugal. Zbog odnosa cijene i usluge velik dio njih odlucuju se i za Egipat, Tunis i Tursku koje su ih uspjele pridobiti all inclusive ponudom.